Sinds een week heb ik een jaarling fjorden hengst. Ik merk dat hij redelijk veel ligt ( met name plat liggen, veel= 2 á 3 uur verdeeld over de dag). In de wei niet, maar in de bak/ paddock wel ( als hij genoeg heeft gegeten, ze hebben namelijk een onbeperkt hooi in een slowfeeder). Is dit normaal??
Ik denk dat het komt omdat hij in de groei is en dat veel energie kost, maar ik ben er niet zeker van. Hij loop goed en is vrolijk en alert. Hij speelt veel met mijn andere 2 pony's.
Ik denk dat ik me niet druk hoef te maken, maar ik wil het graag zeker weten... Mijn andere 2 pony's liggen bijna nooit namelijk.
Bij mij doen de dames alledrie elke dag een middagdutje, en liggen daarbij ook gestrekt, denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor. Het ene paard ligt nu eenmaal liever dan het andere. Ik heb trouwens een 18jarige merrie, en 2 jaarlingen, van de 18jarige ben ik zeker dat ze snachts ook ligt, en vermoed dat de jaarlingen het eigenlijk ook doen... Ik maak me er in ieder geval absoluut geen zorgen over Verder zijn ze namelijk fris, fit en alert