Wat voor leuke actie's heeft jou paardje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annickkii87

Wat voor leuke actie's heeft jou paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 23:43

Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar wat andere paarden voor leuke, ondeugende actie's hebben.
Die van mij staat rustig de hele dag in de wei maar zodra mevrouw het zat is gaat ze rennen, hinniken, bokken etc en als ik haar dan niet binnen een halfuur binnen haal breekt ze los en zet ze zichzelf in haar stal en blijft daar ook rustig staan.
Als mijn zusje erop rijd en ze heeft geen zin meer blijft ze gewoon staan en krijg je haar niet verder tenzij je terug gaat (bij mij doet ze dat niet).
Regelmatig met takken in dr mond lopen als een hondje is ook een leuk gezicht.
Of ze gaat liggen rollen op een bergje zand maar precies dat ze vast komt te liggen, is ondertussen al 5x gebeurd maar ze vind het volgens mij gewoon leuk haha, tog maar dat hoopje wat gevlakt.
Dus brand maar los!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:47

Diva vindt het erg leuk om te flemen als ze maar half denkt dat je een snoepje ergens hebt rondzwerven in een zak toevallig.

Leuk hoor, vrijheidsdressuur! :))

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:48

Eigenlijk hebben die van mij er te veel om op te noemen!
Ik ga wel eens op mijn shet zitten als ze hooi aan het eten is een 1x heeft ze het op een lopen gezet!
En ja hoor daar zat ik zonnebril vloog van mijn hoofd af op een hobbelige op hol geslagen shet! En ja als ik met mijn hondje de wei in kom lopen de paardjes er met hun neus naar beneden achteraan kan soms wel uren duren. Maar het leukste is toch wel dat je elke dag met een hinnikje begroet word.

Merry98

Re: Wat voor leuke actie's heeft jou paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 23:52

Die van mij:met zijn hoofd zachtjes langs me heen schuren als ik m sta te poetsen en dan ineens een harde duw geven..
En bij zijn buurman in de paddock springen vanuit zijn eigen paddock. gelukkig doet hij dat nu niet meer.
Ineens heel hard gaan rennen (aan de longe of los in de wei) en dan langs je heen scheuren en uitdagen.
Heb een erg speels paard :p
en zo zijn er nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer dingen

Annickkii87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-11 23:53

beauisvancie schreef:
Maar het leukste is toch wel dat je elke dag met een hinnikje begroet word.

Doet mijnes ook altijd, zo lief, je voelt je gelijk heerlijk gewaardeerd door je paardje.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 00:02

Mijn oudste heeft te veel om op te noemen.
EEn paddock heeft namelijk een deur voor de sier..
DIe zit daar zodat je hem op je nek mee kan nemen.
Schrikdraden zitten er ook voor de sier...
DAt is gemaakt zodat je iets hebt om in te bijten als deze uit staat.
EEn automatische waterbak is gemaakt om op te zitten als de leiding dan breekt ben je heel zielig omdat je natte voeten krijgt.
Halsters horen niet aan een haakje die zwiep je gewoon naar buiten het zelfde met tassen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 10:55

Bij die van mij vind ik het altijd zo mooi dat als ik ga aansingelen dat ie in ene 30 cm lager wordt. Dan moet ie zich altijd even uitstrekken en dan blijft ie ook in de uitgestrekte houding staan tot ik klaar ben met singelen. Wel erg makkelijk want hij wordt er een stuk slanker van als ie zich strekt :D

Verder moet hij ook altijd zijn eet emmer omgooien, of als ik een voerbak ophang, moet deze ook op de grond belanden.
De spaciekuip met water moet altijd omgegooid worden, en de waterslang is erg leuk om mee te slingeren.

Mijn oude merrie vind het heerlijk om met water te spelen. Die steekt dr hele hoofd tot net onder dr ogen in de waterton en dan gaat ze heen en weer zwiepen met dr hoofd zodat alles nat wordt. Dit doet ze tot de ton praktisch leeg is.
En als er grote plassen liggen er midden in staan en dan alles nat spatten met dr voorbenen.

xHAUNTED

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:17

Mijn pony vind het leuk om als ze het werken beu is gwn stil te gaan staan,
en dan moet je ook echt afstappen en haar aan de hand een paar passen vooruit lokken en dan gaat het weer goed :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:28

Hahaha! Nou ik heb ook zo'n grapjas. Een keer was mijn verzorger vergeten de beenbeschermers af te doen. Dus ik kreeg de volgende ochtend van het stalpersoneel een sms dat mijn paard nog met beschermers om stond, maar dat ze er eentje kwijt waren. Wat bleek? Zodra 's ochtends de luiken opengingen, had meneer een voorbeschermer losgemaakt en door z'n luik naar buiten geslingerd. Het ding lag 10m verderop. :')

Ook is het altijd goed opletten dat dekens op de dekenstang niet binnen bereik liggen....anders worden ze gegarandeerd door de tralies naar binnen gesmokkeld en vervolgens tot confetti omgetoverd. Inmiddels heeft hij zes dekens gesloopt. :o Hij krijgt nu geen nieuwe meer.

Maar verder is ie wel heel lief hoor... :D Altijd vrolijk en gezellig, alleen nogal een boefje.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:31

Noah geeft iedereen kusjes als hij denkt dat ze eten hebben, en hij draaft achter de vader van m'n leskinderen aan omdat hij altijd wat lekkers bij zich heeft :+

ook maakt hij deuren open, gooit hij tijdens het opbouwen van hindernissen de balken er af, smijt hij met emmers, probeert hij tassen en jassen open te maken, en krijgt hij halsters van andere paarden af :Y)

laurachanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:07

onze pony's vinden het heel leuk als je ze komt ophalen dan vlak voordat je bij ze bent weg te rennen :( maar hebben ze door dat je ze dan laat staan dan komen ze er gauw aan, ook krijgt mijn pony lijnzaad dat vind ze dan heel leuk omdat overal door de stal ze smeren van plafond tot waterbak tot het raampje :D

met aansingelen doet mijn pony net dat stapje opzij zodat ze op je voet komt te staan :j :') dat is nogal pijnvol soms vooral als je door gym je voet gekneusd of blauw hebt:S:S:S

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:12

Mijn pony vind het veelste lekker weer om naar binnen te gaan als de zon schijnt.. Dan loopt ze keihard weg en krijg ik haar niet te pakken :')
Ze fleemt erg graag! :j
In de stal loopt ze constant rondjes..., erg irritant
Het zijn er vast te veel om op te noemen maar ik kom er nu even niet meer op _O- een dag niet bij mijn paardje geweest is een dag niet geleefd :+ )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:58

Het ondeugenste wat ze gedaan heeft is haar hele stal wand ontwrichten zodat ze eruit kon.
Nu staat ze bij vrienden op een boerderij in de schuur. M'n vriendin hoorde wat en ging kijken en zag Daisy dus los lopen in de schuur. Nu is Daisy altijdblij als er iemand komt dus kwam gelijk naar haar toe lopen. M'n vriendin wilde langs Daisy heen lopen om haar halster te pakken.
Toen m'n vriendin voorbij was deed haar dochtertje de deur naar de bijkeuken open. Tja en die schrok zich een hoedje. M'n vriendin riep nog dat ze de deur dicht moest doen, maar dat deed ze niet. ze liep snel weg en liet de deur dus open.
Tja en Daisy liep ze de bijkeuken in, en door naar de gang. De deur naar de keuken was open dus daar ging ze ook even kijken :D Daarna nog een rondje door de woonkamer en toch maar weer terug naar de keuken. M'n vriendin kon haar gelukkig zo weer pakken terwijl Daisy op het aanrecht stond te snuffelen naar wat lekkers :Y) Maar ze liep daar in huis alsof ze dat altijd doet :o

Verder worden we altijd begroet met een hinnik en komt altijd direct naar het hek. Het is een enorme kroel.
Verder mag ze graag met water kliederen. Het maakt haar niet uit of het nu een vieze natte blubberplas is of dat het uit de slang komt. Zolang ze maar nat wordt (al ziet ze er soms uit als een varken zo onder de blubber)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:00

Vandaag:
Telefoon uit mn handen trekken terwijl ik SMS, AANDAAACHT??? :')
En Silke ging OP mn voeten liggen toen ik een 2e poging deed tot smsen _O-

Gisteren op demo:
Ben ik met Silke bezig, gaat Vienna achter in de ring uitgebreid alle oefeningen vast in haar 1tje showen _O-

ze hebben wel meerdere maffe dingen hoor :')
eigelijk elke dag wel iets :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:01

tijdens galop op buitenrit gewoon vanuit t niets van t pad afwijken in een hoek van 90graden.. Gaat tot nu toe goed, maar ik kan dr af en toe zuurvlees van maken.. }>
(doe ik niet want ik hou veel te veel van mijn tutje)

Maar t mooie is, dat ze dit niet altijd doet.. Ze doet dit soms en je voelt m ook niet aankomen vantevoren :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:44

Ik wou net langs achter terug weg gaan uit de stal (uitloop). Had de stal uitgespoten dus het was daar nat. Ik kijk naar m'n paard en zeg dat zal hem niet lukken hé
M'n paardje begint daar met z'n hoofd te schudden van nee :')
En ook flemen (*bedelen* bedoel ik eigelijk) telkens als hij denkt dat ik iets bijheb :j :9
En nog een hoop ook als ie een plas water ziet gaat ie daar met een grote cirkel omheen, deze zomer bij een rioolputje, er lag een putje en meneer als een hondje achter me aan er omheen :') straks valt het aan :+ :oo
En nog zo veel rare stunten. Of een normaal paard als ie de sprong niet haalt wijgerd wat doet meneer : hij tilt zijn hoeven rond net boven de balk op, doet dit ook met de andere hoef en dan vergeet ie z'n achterste hoeven waardoor ik toch weer m'n hindernis opnieuw mag maken :j :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 11-04-11 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:48

Mijn paard wil graag op haar hoofd geaaid worden. Als ik dan met poetsen naar de andere kant wil, doet ze heel vaak haar hoofd opzij, zodat ik er niet bij kan. Dan moet ik eerst haar hoofd aaien voor ik er door kan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:51

kiki1976 schreef:
Het ondeugenste wat ze gedaan heeft is haar hele stal wand ontwrichten zodat ze eruit kon.
Nu staat ze bij vrienden op een boerderij in de schuur. M'n vriendin hoorde wat en ging kijken en zag Daisy dus los lopen in de schuur. Nu is Daisy altijdblij als er iemand komt dus kwam gelijk naar haar toe lopen. M'n vriendin wilde langs Daisy heen lopen om haar halster te pakken.
Toen m'n vriendin voorbij was deed haar dochtertje de deur naar de bijkeuken open. Tja en die schrok zich een hoedje. M'n vriendin riep nog dat ze de deur dicht moest doen, maar dat deed ze niet. ze liep snel weg en liet de deur dus open.
Tja en Daisy liep ze de bijkeuken in, en door naar de gang. De deur naar de keuken was open dus daar ging ze ook even kijken :D Daarna nog een rondje door de woonkamer en toch maar weer terug naar de keuken. M'n vriendin kon haar gelukkig zo weer pakken terwijl Daisy op het aanrecht stond te snuffelen naar wat lekkers :Y) Maar ze liep daar in huis alsof ze dat altijd doet :o

Verder worden we altijd begroet met een hinnik en komt altijd direct naar het hek. Het is een enorme kroel.
Verder mag ze graag met water kliederen. Het maakt haar niet uit of het nu een vieze natte blubberplas is of dat het uit de slang komt. Zolang ze maar nat wordt (al ziet ze er soms uit als een varken zo onder de blubber)

Bijna alle paarden die we hebben gehad hebben ons huis wel eens verkend :') :o

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:55

Mijn leuke en lieve friesje is een beetje een aansteller buiten. Zo was ze zondag weer voor de zoveelste keer 'geschrokken' van een paar fietsers en toen bedacht ze zich dat ze weg wilde. Dus mevrouw keert om en gallopeerd lekker weg. Kon dr amper houden.. Ging ik daar in galop half over het fietspad, mensen aanrijdend.. Niet echt lekker. Ze is verder wel heel heel lief hoor haha :')
En zo heeft ze wel meer van die acties. Iedereen op stal noemt dit soort dingen ook altijd Yfke-acties :P

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:12

Ik heb ook zo'n lekker clown. Sinds ik haar geleerd heb om op een blok te staan staat ze regelmatig trots op de speciekuip in het land voor zich uit te staren.
Als je haar hooi niet snel genoeg brengt klingelt ze met de halsters die naast haar box hangen.
Haar nieuwe trucje is nee zeggen ,,, ook een hele leuke om te pas en te onpas te gebruiken

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:16

Mijn mini wist keer op keer uit de weide te komen en we snapte er helemaal niets van! Wat blijkt nou. Ze wurmt zich gewoon onder de onderste plank door. := Ik heb zo gelachen toen ik op een afstandje stond te kijken. Gaat ze vrolijk bij de paarden van mijn buurman grazen. Hoezo het gras bij de buren is niet groener? :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 13:42

hetlevenwint schreef:
kiki1976 schreef:

Bijna alle paarden die we hebben gehad hebben ons huis wel eens verkend :') :o

Hahah zit dan toch in het Tinker gedeelte denk ik?

moesensjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:24

mijn Andalusiër is echt een miepert, ik kan zo lachen om hem.
Hij kan heel stoer doen terwijl het echt een mietje is water valt aan dus er wordt om elke druppel heen gelopen 8)7
zijn emmer met bix omgooien heeft hij van zijn vriendinnetje geleerd _-:( :P
en als ik aan het wandelen ben hapt hij in mijn mouw, dan knijp ik terug en dan hapt hij mij weer een soort spelletje.
Ook is alles eng wat een ander paard ook eng vind en heeft hij dat voetje optillen erg goed onthouden.
Fleemen doet hij ook wel eens zeer lachwekkend

zo leuk he paarden je lacht je rot! _O-

xBVN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:12

Haha, ik gaf eerst mijn verzorgpony af en toe eens een snoepje uit dezelfde zak in mijn jas, en nu gaat ze altijd met de tong over mijn jaszak likken, haha!
En ik was een keer de waterbak aan het poetsen en toen had ik haar vastgezet, dus ik hang voorover over de bak heen en komt de pony ineens aan, geeft me een duw met haar hoofd en ik val zo in de waterbak, helemaal nat, haha!
Gelukkig was het mooi weer, dus toen besloot ik haar ook meteen even te wassen!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 16:18

Mijn jonge Noordzweed pubert nogal momenteel en is erg slim.
Sinds kort hebben we een schroef door de schuif van zijn staldeur want meneer wist regelmatig zijn boxdeur te openen.
Leuk spoken in de schuur..... om vervolgens de vrouw des huizes de schrik om het hart te jagen als zij niks vermoedend s`morgens de deur naar de schuur open doet. Staat er ineens zowat een paard in de gang :P