mijn pony wil niet in de buitenpiste

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

mijn pony wil niet in de buitenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 08:43

hallo ik heb eigelijk 2vragen
mijn pony heb ik al 10maanden en ze stond vroeger ook in de manege waar ze nu staat.
Maar mijn pony kan soms heel koppig zijn, ik weet niet waar ze bang voor is.

1)als ik van de binnenpiste naar de buitenpiste wil(da is gewoon door de gang daar is er wat plaatsen
da ingang van de buitenpiste)
dus ik zit er nog op. Eerst stopte ze gewoon aan haar stal(ze houd van haar stal) nu heb ik haar al zo
ver gekregen dat ze gewoon doorloopt naar buiten.
ze loopt gewoon rustig door(hou mijn benen er welgoed bij) tot juist in de iingang van de buitenpiste.
Dann draaft ze in achteruit,steigert ze en draaid haar zo om, om terug aar haar stal te gaan.
Ik laat dat niet toe en ik spring er dan altijd af en neem haar zomee naar de
buienpiste. meestal ga ik gewoon te voet tot in buitenpiste en dan doet ze niets.
IK denk da er vroeger daar iets ergs is gebeurt want
2) naast de gang is er een paadje vrij bree. ls we op wandeling zijn geweest gaan we zovia het paadje
naar de buiten piste maar ze wil er nooit door(als ik erop zit)als de poort van de gang open is dan wil ze
niet door, ze stopt en steigert vliegt ze naar haar stal. OOk dan spring ik er af en neem ze mee door het pad(ook hier is ze braaf)
ook als er een paard vooor en achter rijd wil ze niet volgen.

ik weet niet wat ik moet doen.
het heeft lang geduurd voor ze vertrouwen in mij had (een merrie he) want ze wilde nooit op wandeling naast een paard lopen ze kon/wilde niet
op haar eigen benen staan. Tot zondag is er een mirakel gebeurt ik ging met de mama van een goede vriendin gaan uitstappen op de baan en en stukje in het
bos. In het begin zoals altijd wilde ze zo dicht mogeijk bij het paard rijden. Ik kreeg ze voor het eerst naastt het paard.
maar ze heeft een vlottere stap(en gangen ) als een paard. maar ze zag dat haar hoofd op kop liep( we rijden naast elkaar ze zij ging beter meer van voor
ging ze inachteruit. Weer goed been gegeven en ze liep er weer naast. maar haar stap was zo vlot(is altijd zo ze is niet speciaal rapper op wandeling ze is gewoon rap
maar ikkan haar wil goed houden) dat ze voor ze het goed besefte gewoonop kop rijd ik natuurlijk zoblij gebeloond en veel tegen haar vertelt. zo heeeft ze heel de wandeling(het was maar een half uurtje en we hebben heeel de tijd gestapt en een keer geddraaft)op kop gelopen.
ik woow dat verhaal even meedelen omdat ik zo trots ben op haar maar ook omdat ik wil zeggen dat ze toch wel vertrouwen in mij heeft
ik weet ect niet wat ik eraan kan doen
groetjes astrid

_Tara_

Re: mijn pony wil niet in de buitenpiste

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 09:24

Kun je niet gewoon de komende tijd altijd naast haar lopen op die punten? Want je zegt wel dat ze vertrouwen in je heeft, maar op die punten kennelijk nog niet.
Je verhaal is overigens wel wat lastig te begrijpen door wat typfouten, vergeten spaties enz.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 12:54

_Tara_ schreef:
Kun je niet gewoon de komende tijd altijd naast haar lopen op die punten? Want je zegt wel dat ze vertrouwen in je heeft, maar op die punten kennelijk nog niet.
Je verhaal is overigens wel wat lastig te begrijpen door wat typfouten, vergeten spaties enz.

Als ik naast haar loopt zijn er geen problemen ze doet alleen zo als ik erop zit

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:13

roxy_ZharaX schreef:
_Tara_ schreef:

Als ik naast haar loopt zijn er geen problemen ze doet alleen zo als ik erop zit

Daarom dat ik ook zeg, loop er een tijdje gewoon naast zodat ze meer vertrouwen krijgt in die situaties enzo. Later kun je dan rustig aan weer proberen om erop te gaan zitten.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 09:20

Ok dankje wel dat ga ik proberen.

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 08:30

ik ben gisteren weer op wandling geweest en ik heb naast een ander paard gereden zodat
ze niet weg kan spingen.(al deed ze het toch) Ze heeft er voor de eerste keer doorgeweest
met mij erop ik ben zo blij. Ik heb haar uibundig bloont