Hij heeft zo van die dagen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kareen

Hij heeft zo van die dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:09

Heey Bokkers! Ik ben hier al tijdje gewoon aan het meelezen en ik heb al enorm veel informatie gekregen over vanalles... ook over hengsten :) Dus aangezien dat ik hier wel iets kan leren zou ik de volgende vraag willen stellen (een lange vraag ) :)

Dus, ik verzorg van in augustus al een shetland hengstje & heb er hier al veel topics over gelezen, maar dat ging meestal over bijten :)
Nu, het is weer lente en hij laat het wel heel duidelijk merken. hij is een soort van dekhengst, maar dan voor de andere shetlanders bij ons (2). Voor de lente begon was hij altijd heel rustig & braaf. Vrijheidsdressuur, nog niet op hoog niveau, maar het begin is er. Nu is het denk ik zijn zotte periode, want hij staat nu afgezonderd van de kudde (waar hij de leider van is) & dat vind ik spijtig eigenlijk... Als ik hem dan uit de stal haal, begint hij te hinniken, te steigeren & als je een klap geeft met je halstertouw of je roept met een luide & krachtige stem : NEE of andere woorden. Dan steigert hij gewoon voort! Als we alleen aan het trainen zijn dan zijn we allebei zo hard aan het genieten! Maar nu moet ik meestal men 'echte ' training stopzetten omdat hij alleen maar steigert & steigert. Ik ben maar 13, maar de persoon waarbij ik de paarden verzorgt heeft me echt al een hele uitleg & praktijk gegeven over het trainen & opvoeden. Hij is 3 jaar (mocht dat van belang zijn) Ik zou hem het echt graag volledig, of toch een heel groot deel willen afleren, aangezien we er shows mee willen doen met het bedrijf =)
Kunnen jullie mij tips geven? Alvast bedankt !

x

Mir_horses

Re: Hij heeft zo van die dagen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:20

Op het moment dat jij de hengst uit zijn stal haald, is er dan iemand bij?? Misschien is het handig om iemand (de eigenaar) erbij te vragen om te helpen. In je eentje zijn zulke dingen echt lastig. En het is van belang dat hij dit zo snel mogelijk afleert, want straks wordt het min of meer een gewoonte.
Succes hoor!

Kareen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 15:22

Meestal alleen, want de eigenaresse is meestal al weg, wel zijn er vriendinnen die daar zijn, maar die zijn dan hun shetters aan het poetsen :)