Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

), toch valt het mij op dat die oren naar achteren gaan. Dit op de moment dat er zeg maar actie bij komt kijken (als hij "moet" gaan draven/galopperen, als hij met mij "moet" meelopen, als hij springt, ... dat soort dingen). Maar waarom? Dat heb ik nog niet ontdekt. Dus ik ga dit wel volgen 
) .. dus ik heb het antwoord nog niet 
Maar soms lijken ze (die van mij) echt "boos" te kijken, terwijl ze qua gevoel helemaal niet boos overkomen ... als jullie kunnen volgen .. Die van mij heeft het trouwens ook bij het rijden, zodra er een gang hoger dan stap gevraagd wordt gaan die oren naar achter, daarom niet in de nek, maar wel duidelijk naar achter ... en als hij het niet ziet zitten gaan die wel richting nek
)

).
Even verder denken ... als ik op momenten van die foto's een tempoverhoging zou vragen (wat ik ook regelmatig doe) dan gaat het eerste moment die kont eronder, dat hoofd omhoog en de oren in de nek .. een paar passen, en dan loopt ie weer gewoon ..
en de achterkant is de zwakkere kant zeg maar dus zullen ze daar meer hun oren naar richten.. 

Ik kan me er ook in vinden, want inderdaad, als die van mij een ander op de plaats wil zetten (na die alle kleine signalen genegeerd heeft, wat niet veel gebeurt maar toch wel eens
) dan ziet hij er echt niet lief uit
En zo moet hij ook niet op mij afkomen, dan zal ik hemel en aarde bewegen om hem terug weg te krijgen 
) maar ik zie eigenlijk geen oren naar achteren (en dat viel me gisteren ook niet op) terwijl hij met momenten echt niet happy was. Het is wel in het verleden zo geweest, want het viel me echt op, maar nu kan ik het eigenlijk niet meer echt terugvinden .. Misschien verbetert het ook allemaal naarmate de communicatie verbetert?
Dus wat er daar precies aan de hand is .. ik weet het niet ..). liljebo schreef:Hoe het zit met het meelopen... ik weet het niet.
Oren echt in de nek/zuur gezicht, is toch iets wat ik ook met meelopen eigenlijk niet wil zien bij mijn paard omdat het vlgs mij een waarschuwingssignaal is.
Maar hé--- dat is vlgs mij dus.
Maar hier zie ik het dus niet bij het meerennen. Wel oren naar achter in de zin van opletten/concentratie, maar geen zuur gezicht/oren echt in de nek
http://www.youtube.com/watch?v=5hPr8-1u ... re=related
ZZonneglans schreef:Het blijft zeker een fascinerend onderwerp, hoe vaak je paarden wel niet nijdig ziet kijken en meisjes/mensen vaak heel trots zijn op de kunstjes, ook als mensen met paard spelen in de paddock en zich laten achtervolgen/sturen door dat paard. Het kan wel onschuldig zijn, maar soms zie je een gezichtsuitdrukking bij een paard, oeioei..
Maar dat is ook weer, veronderstel ik, thuis in de piste zonder publiek en zonder andere paarden .. dus ik denk dat dit laatste bij de filmpjes in de beginpost toch voor een stuk een rol speelt ...
) dan veranderde pony instant qua gedrag, evenals wanneer we er een andere wortel aan het aanhangen waren, dan kwam ie gewoon gezellig buurten ... Wanneer we dan wegliepen met de wortel werd hij bloedfanatiek ... Ik vond het prachtig, maar blijkbaar is het levensgevaarlijk ... Dat is ook weer een verschil in aanvoelen (en pony al dan niet kennen) denk ik? Als jullie willen kan ik het filmpje nog wel eens opzoeken