ik heb nu net een lease paardje, en als we gaan uitstappen schud ze haar hoofd/lippen heen en weer? weet iemand hoe dat komt, is het een teken van pijn of juist van ontspanning?
-heb zoek functie gebruikt, kon niet precies vinden wat ik zocht-
De Tinker die ik rij schud (naast het schuren) ook af en toe met z'n bij het uitstappen, ik heb zelf meer het idee omdat ie veel zweet (onder het hoofdstel) en jeuk heeft aan z'n hoofd. Maar ik zal de topic volgen om te kijken welke suggesties er meer komen.
Wanneer de lippen alleen schudden lijkt me dat een teken van ontspanning...
Ik denk dat het gewoon ontspanning is. Wanneer je met bit rijd staan de lippen soms best wel gespannen, met uitstappen wil hij zijn lippen dan even ontspannen en dat doet hij op die manier. Niks ernstigs dus
dianaw33
Geplaatst: 24-03-11 14:50
Het paard dat ik vorig jaar kocht deed dit ook, tenminste het hoofdschudgedeelte, na en ook tijdens het rijden. Hij knikte toen bij de verkeerde halswervels in naar een verkeerde nageeflijkheid (lekkere korte dressuurknik). Door anders rijden en een paar keer fysio om de door dit verkeerde inknikken veroorzaakte blokkades bij zijn halswervels op te lossen zijn we er nu vanaf. Je kunt je wel voorstellen dat als je de hele tijd in een verkeerde houding moet lopen, je op een gegeven moment spierpijn gaat krijgen, een paard toont (spier)pijn in de hals vaak door met zn hoofd te schudden
een paardje wat ik reed had ook altijd hanglippen! gewoon van de ontspanning. en ja, als ze dan haar hoofd schudde, dan flubberden haar lippen gezellig mee
hmmm dianaw33, ik laat haar dus [nog] niet nagevelijk lopen, omdat ik het lease paardje nog niet zolang lease, en ik niet goed weet hoe het moet. ja van achter naar voor rijden, met voltes en de juiste stelling ect ect. maar ik krijg nooit een paard nagevelijk hoor ..
ohja paardje word wel met martingaal, omdat ze haar hoofd op de H-E-K zijde nog wel eens omhoog wil gooien en ik als een persoon van nog geen 70 kilo heb dus niks meer te zeggen, moet jullie wel vertellen dat het steeds minder word omdat ze alleen met een niet al te strakke teugel en een stille hand relaxt loopt.
paardje staat waarschijnlijk ook niet helemaal lekker op haar plek, ze word samen met de shetlander die erbij staat heel erg achterna gezeten door een draak van een paard, maar A.S. zaterdag 2 april verhuizen we en krijgen we een eigen weitje [Jessy en de shetlander bruintje], dus hopelijk, hoeft ze dan ook niet meer met martingaal gereden te worden..
mijn paard doet het ook, meestal na inspanning of op buitenrit nadat we langs iets engs zijn gekomen. ik denk dat het bij haar een teken van ontspannihng is. Ze knikt met dr hoofd op en neer en laart dan idd haar lippen ook flink schudden
Ik heb een tijdje op een lusitano fokkerij gereden waar een hengst waar ik op reed dat ook deed (met lippen klapperen bij het uitstappen/ontspannen. De eigenaresse vertelde dat zijn vader hetzelfde deed en het daar echt in de familie zat.