Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
moeilijk moeilijk
)
D_MR schreef:dat deed die van mij ook.. en nog wel eens.en die heb ik al 3 jaar. maar ben ook tussendoor al een aantal keer van stal verandert dus daardoor steeds andere omgeving en dus niet altijd even makkelijk om het aan te pakken.
(uit de wei springen naar andere wei/van paddock naar paddock of er gewoon uit, helemaal lijp alleen op stal, tijdens rijden rodeo zodra die alleen in de bak achterblijft met mij erop, tijdens longeren en dan alleen dan was t skieen)
Oefenen oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Die van mij doet het ook tijdens longeren en rijden dat hij lijp word.
* Wat ik zoal moest veranderen was mijn lichaamstaal tegen over mijn paard, ik moest meer laten weten dat ik er was. en dat ik zijn aandacht kon trekken.(met longeren en rijden)
*verder heb ik veel met belonen en negeren gewerkt.
En gewoon eens een stoel pakken en midden in het weiland gaan zitten met een heel brood of iets.
Je moet zorgen dat steeds als die alleen (zonder andere paarden)is dat hij zich op zijn gemak gaat voelen.
t blijft altijd lastig want die van mij heeft het nog.
Maar uiteindelijk went hij eraan en gaat alles steeds makkelijker!
Die van mij kan nu ook alleen in de paddock & wei, wat nooit kon.
Echt een rechtstreekse oplossing heb ik niet voor je. Je zult het moeten uitproberen wat werkt.
eventueel kan je ook proberen dat je een beetje een vaste routine gaat doen iedere dag.
Dat hij eraan went van nu mag ik naar buiten en dan doen we dit en dan doen we dat.
Wie weet helpt het?
Succes!