1e keer in tuig = erg erotisch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

1e keer in tuig = erg erotisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 11:13

Niet voor mij hoor (als iemand dat denkt :+ ) Mijn jonge hengst is gister voor het eerst in het tuig geweest met een sleep er achter. We hebben gelijk de bak maar gesleept, we waren toch bezig. :+ Hij was al "stuur wijs" maar ben de hele tijd naast zijn hoofd gebleven, hij durfde niet te lopen. :(:) Ik hoorde steeds een vreemd klotsent geluid en degene die achter ons mee liep zei steeds dat ik moest uitkijken dat hij mij wou dekken. Wat blijkt de spanning liep hoog op bij meneer, en ja ......... dat moet ergens tot uiting komen. Hij heeft meermalen op 5 pootjes gelopen :j Dat was dat geluid wat ik hoorde.
Hij word deze zomer onder het zadel beleerd, zal mij benieuwen of hij dat dan ook doet. Ik hoop dat hij het in het tuig niet blijft doen. :n

Zijn er meer bokkers die dit met hengsten mee gemaakt hebben? Ik heb 1 of 2 keer eerder gezien dat ze zo reageerden, maar ben benieuwd of het wel vaker voorkomt.

AmyII

Re: 1e keer in tuig = erg erotisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:14

Ik heb er nog noooit van gehoord, maar vond je titel wel komisch ;) heb wel een keer een ruin meegemaakt die 'schachtte' zodra er een chabrak op zijn rug werd gelegd, maar zodra het zadel erop kwam trok 'ie m gauw weer in :D

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:15

Ik ben vorige week voor het eerst op onze jonge hengst gekropen, heel erg braaf tot ie ineens begon te stijgeren, hengstengeluiden te maken en ons wou aanvallen!
Hij is anders zoo braaf maar nu wou hij ons aanvallen en mij van zijn rug klauwen?
Vondt ik ook raar, maar blijven proberen tot ie weer rustig was.
Gelukkig was hij 3 x erna wel weer braaf geworden.
Was toch even eng, vooral die geluiden, andersv vondt ik het niet eng.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:16

Ik weet niet hoe compleet het tuig was dat hij ophad, maar de broek kan op plekken op de rug duwen die het uitschachten stimuleren.

Een Osteopaat die de rug van een hengst behandelt kan ook reacties bij de hengst opwekken die hoogst amusant zijn.

Of hij het gaat blijven doen weet ik niet. Hij zal er aan moeten wennen, net als wij aan het dragen van een horloge moeten wennen. Op een gegeven moment voelen wij dat horloge toch ook niet meer?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:04

@ cassidy Hij had geen broek aan, de rest wel (staartriem, schoft en borsttuig een gewoon hoofdstel.)

Met poetsen "ontspant" meneer ook wel. Deed zijn pappie ook. Is wel makkelijk om zijn roede schoon te maken. (hij heeft nogal eens erg last van smegma)
Het weekend is ie weer de l.. en gaat dan weer slepen. Zien wat hij dan gaat doen.

@cupcake, lijkt mij een nare ervaring dat een paard in de aanval gaat, meestal gaan ze er van door.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:08

Ik ken een paard die het bij het opstappen doet.
Misschien vond ie het gewoon erg leuk om te doen ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 14:05

Probleem is dat ik toch wel plannen heb om wedstrijden te gaan rijden met hem, dan mag hij niet op 5 pootjes lopen. Dan worden we gediskwalificeerd. (zou dan extra punten moeten krijgen vind ik, bij een goed gereden proef)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 23:06

Wacht het nou gewoon af hoe het zich ontwikkeld. Je bent net begonnen....

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 06:52

Ik zou ook gewoon even af wachten, aan wedstrijden is hij nog lang niet toe (wat ik uit je beginpost opmaak) en tegen de tijd dát jullie wedstrijden zouden gaan rijden, is hij allang gewend aan het tuig en denk ik persoonlijk dat het niet meer voor zal komen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 07:10

Toen Versace nog hengst was en mijn dochter in de ring haar proef op hem aan het rijden was, werd Versace ook heel opgewonden en sloeg zijn 5de been :D heen en weer tegen haar laarzen aan. Mensen langs de kant gniffelden oa dat ze geen zweep nodig had . Het was bijna genant zo zwiepte zijn geval heen en weer :oo.
Zijn zijn toen niet gediskwalificeerd.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:30

Omg :oo ik zou me doodschamen denk ik... ;)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:50

hihihi heb er geen ervaring mee, maar moet er stiekem een beetje om lachen,
ook van Margreth... :=

Ponymeisje97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:51

@Margreth whahahaha was genant! _O-

Over dat erotische, ik denk dat dat wel overgaat als je wat langer bezig bent ;)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 10:47

Ik hoop het, zijn pa deed het tijdens de lessen en Western Horsemanship ook. Bij westernrijden word je gediskwalificeerd. :( Paard is dan niet met jou bezig, zeggen ze. :? Heb al een paar keer op de A C lijn moeten staan om de rest door te kunnen laten gaan, was er liever uit gestuurd stond goed voor paal.

De meiden die langs de bak stonden van de week konden hun ogen niet geloven :wow: Ze wisten niet dat het zolang kon zijn. _O- Ze doen er nog lacherig over. Had eigenlijk die koppen moeten *-:)

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:08

ik heb altijd geleerd dat dat geluid een teken van ontspanning is van de paarden en dat ook ruinen dit geluid hebben.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:16

truus1970 schreef:
ik heb altijd geleerd dat dat geluid een teken van ontspanning is van de paarden en dat ook ruinen dit geluid hebben.

Ja, maar dan schachten ze niet uit, toch?

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:29

Dit komt me bekend voor :D
Heb een 4 jarige ruin die ik net onder het zadel heb.
Bij het poetsen en opzadelen komt het hele spulletje naar beneden.
En pas wanneer hij aan de longe loopt ,trekt de boel weer op.
Als je dan weer naast hem staat om longe te wisselen of iets dergelijks komt spulletje weer naar beneden.... ;)
Soms als ik er net opgestapt ben loopt hij beetje vreemd omdat dat ding steeds tegen z'n benen zwiebert ;)
Maar geloof dat meneer wel in ziet dat optrekken dan het slimst is ;)

Moet zeggen nu hij paar weken onder zadel is dat het 5e been wel steeds minder vaak aanwezig is :D .
Verder is hij poeslief en super relaxed. (misschien wel beetje te :+ )

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:38

dit is meer een vorm van ontspanning.

mallerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:40

:D :D Ja gelukkig wel :+ :+

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:53

Voor zover ik weet is er toch een verschil tussen uitschachten en een erectie. Het eerste kan inderdaad een teken van ontspanning zijn, het tweede daarentegen juist van opwinding. Een erectie gaat doorgaans wel gepaard met uitschachten, maar andersom hoeft dat niet het geval te zijn. Een paard dat zijn penis laat hangen is dus niet per definitie opgewonden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:56

Justy schreef:
Voor zover ik weet is er toch een verschil tussen uitschachten en een erectie. Het eerste kan inderdaad een teken van ontspanning zijn, het tweede daarentegen juist van opwinding. Een erectie gaat doorgaans wel gepaard met uitschachten, maar andersom hoeft dat niet het geval te zijn. Een paard dat zijn penis laat hangen is dus niet per definitie opgewonden.

Je zegt precies wat ik wilde zeggen.

Mijn ruin klotst ook, dit is lucht wat langs de koker gaat. :)
En ja, hij loopt ook wel met zijn leuter eruit, niet omdat hij opgewonden is, maar gewoon ontspanning.

tevens gooit mijn ruin z'n leuter er ook uit als ik zn buik afspuit, schijnbaar vind ie dat koele water erg lekker daar... ;)
Maar stijf? nee nooit, moet ie niet proberen ook....

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:55

Haha geweldig, die van ons houden hem binnen.
Ik denk niet dat hij het zal blijven doen, want als je op hem zit zal hij meer bezig zijn met dat jij OP hem zit (hoe durf je :n ).
Go, ma echt helemaal eruit ? liep laatst langs een weide en daar stond dus ook een paard, heel relaxt O:) .

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:11

Hahaha, wat een topic. Ik voel me altijd vreselijk ongemakkelijk als Dee-Jay zijn jongeheer even uitlaat tijdens het poetsen xD "Euh, fijn dat je het lekker vindt.."

Succes met het betuigen verder! Zal vast niks geks zijn.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:20

Bij Versace was het echt in volle glorie :D
Citaat:
Paard is dan niet met jou bezig, zeggen ze.
Of misschien juist teveel :=

Citaat:
Maar stijf? nee nooit, moet ie niet proberen ook....
Hoe zou je dat dan oplossen :D

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 11:24

@Margreth, dat heb ik de betreffende jury ook gezegd "misschien is ie wel erg met mij bezig" (bij deze jury kon dat) ik heb nog geprobeerd om extra punten te krijgen, want eerlijk is eerlijk hij deed alles wat er gevraagd werd. Op z'n 5e pootje na dan. Vond dat wel extra punten waard. Maar nee.

Ik ben toch wel blij te lezen dat mijn kereltje niet de enigste is die uitschacht, en ja, hij was af en toe ook stijf. Met 5 pootjes loopt ie echt niet harder. Moet hem dat nog maar even aan zijn verstand peuteren.