Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
antje_vip schreef:Als mijn (net beleerde) pony steeds wegloopt laat ik haar gewoon een paar passen achterwaarts gaan. Om even weer te laten merken dat ze naar my moet luisteren. Het gaat dan altijd veel beter. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Als mijn (net beleerde) pony steeds wegloopt laat ik haar gewoon een paar passen achterwaarts gaan. Om even weer te laten merken dat ze naar my moet luisteren. Het gaat dan altijd veel beter. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Hammeke schreef:Dan geprobeerd voet in de stijgbeugel te zetten, ging ze vooruit moest ze weer achteruit en begon ik opnieuw. Toen ik uiteindelijk met mijn voet in de stijgbeugel mocht hangen en aan het zadel mocht staan trekken en hangen heb ik haar beloond met een koekje.
Dus kan hem niet achteruit zetten
28052008 schreef:misschien eenkeer van de andere kant proberen op te stappen?
Ezz93 schreef:Probeer anders gewoon op te stappen terwijl hij wegloopt, van te voren gewoon goed aansingelen. Dan krijgt hij vanzelf wel door dat het geen zin heeft, en dan als je erop zit hem stil zetten, een paar seconde laten staan en dan op jouw teken weg stappen. Ik weet niet hoe groot je paardje is? Want ik snap dat het met een groot paard wat moeilijker gaat=p
Sonja schreef:Leer 'm maar dat 'ie na het opstijgen en als jij je stijgbeugels aan hebt, een snoepje van je krijgt. Wedden dat hij binnen een week keurig stilstaat? Nog even weekje volhouden daarna, dan beloningswoordje koppelen aan het snoepje, en vervolgens snoepje vervangen door beloningswoordje.
aeolusnr1 schreef:Je lacht een beetje met de tips die je krijgt.
Maar weet wel dat de fout niet bij het paard zit maar bij jou.
maXcomX schreef:Misschien is het een idee om je paard gewoon leren stil te staan?
aslan schreef:Op het moment dat ie in de gaten krijgt dat ik wil opstappen loopt hij weg.

aslan schreef:Sonja schreef:Leer 'm maar dat 'ie na het opstijgen en als jij je stijgbeugels aan hebt, een snoepje van je krijgt. Wedden dat hij binnen een week keurig stilstaat? Nog even weekje volhouden daarna, dan beloningswoordje koppelen aan het snoepje, en vervolgens snoepje vervangen door beloningswoordje.
Haha...die is goed. Dan moet ik wel de kans krijgen om hem het snoepje te geven. Wanneer ik het ga geven wanneer hij eenmaal stilstaat na zijn eerste huppeltjes dan ga ik hem straks belonen voor het weglopen. Wanneer hij onmiddellijk stil zou staan dan kan ik een snoepje geven....maar dan was het probleem er ook niet.

montyjansen schreef:eerst grondwerk als hij door alles heen loopt ben je al te ver, eerst stil leren staan, alles wat je doet hij moet stil staan, bij hem weg lopen of naar hem toe lopen, hij moet blijven staan, oefenen naar hem toe lopen en weer weg,tegen hem aan lopen en weer weg net zo lang tot hij blijft stil staan, dit allemaal wel met iemand die hem vast houd zonder er aan te hangen, moet leren stil te staan aan een loshangend touwtje ik doe het altijd met een lange lijn, longeerlijn.