Trailervrees

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nannepannie

Trailervrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 18:45

Mijn paardje heeft trailervrees, en dat wil ik er eigenlijk uit hebben
Ik heb nog niks met hem geprobeerd, maar de vorige eigenaar zei dat hij begint te zweten als hij er eentje ziet. Dat het bijna onmogelijk is om hem er in te krijgen, en als hij er in staat dat hij dan gaat zweten en trappelen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn hier speciale trainingen voor oid?

Kflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:50

Als ik het zo lees is het vooral angst bij jouw paard?

Ik zal het dan vooral oplossen met rust. Loop er eens omheen daarna eens over de klep van links na rechts niet erin. leg eens wat hooi/ voer in de trailer, eerst voorin. Kortom leer hem dat het goed is. Ga stap voor stap verder.... heel veel oefenen :j

Succes! :D

Nannepannie

Re: Trailervrees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 18:54

Okee, ik zal het proberen, bedankt voor de tips! ;)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:59

In de wei waar hij loopt een trailer parkeren , en daar dagelijks , stapsgewijs kennis mee laten maken.Mooi zou zijn als je kuddegenoten hebt die er graag inlopen......
Voor het laden van je paard , in voorbereiding oefeningen doen , dat je paard naar jou luistert.
Verder zijn er dames die professionele hulp kunnen bieden , en ik denk als er bij de vorige eigenaar al zo duidelijk sprake is van angst , het zinvol is om met het in de trailer lopen professionele hulp te vragen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:02

Nannepannie schreef:
Ik heb nog niks met hem geprobeerd, maar de vorige eigenaar zei ....

Vooral niet luisteren naar de vorige eigenaar, en onbevangen aan de slag. Misschien was het zijn manier van werken, zijn trailer, zijn eigen onzekerheid. Zélf aan de slag, zélf leiding geven, zélf niet aarzelen, zélf niet nerveus zijn. Gewoon doen of er niets aan de hand is.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 19:11

Okee, ik zal hier zeker wat mee doen
Kennen jullie dan bijvoorbeeld mensen die professioneel willen helpen zegmaar? ;p

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:26

Hoi Nannepannie,

Als je professionele begeleiding wil bij het oplossen van het trailerprobleem van je paard nodig ik je uit om contact met ons op te nemen via info@emielvoest.nl . Op onze website, www.emielvoest.nl, lees je alles over de freestyle trainingsmethode, wij hebben veel ervaring in het oplossen van trailerproblemen.

Vriendelijke groet,
Chaja Kolthoff

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:27

Lees ook het Ebook van Eddy Modde eens, werkt heel verhelderend! http://www.diagonaal-paardenvervoer.com
Als je dan nog tips wilt dan roep je maar, ik laad paarden op dezelfde manier als Eddy, zie mijn onderschrift.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:32

ceesje schreef:
In de wei waar hij loopt een trailer parkeren , en daar dagelijks , stapsgewijs kennis mee laten maken.Mooi zou zijn als je kuddegenoten hebt die er graag inlopen......
Voor het laden van je paard , in voorbereiding oefeningen doen , dat je paard naar jou luistert.

Wel altijd een auto voor je trailer zetten! Als je trailer gaat kiepen met je paard erin, ben je nog verder van huis...
En inderdaad, niet te lang zelf klooien, er zijn heel veel vakmensen die je op een vriendelijke wijze kunnen helpen. (ben de aanblik van meppenden, schreeuwende trailerladers beetje zat...)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:39

Er hoeft niet altijd een auto voor de trailer als je de trailer maar goed op de rem zet en ondersteunt onder de juiste punten bijvoorbeeld met stoeptegels of blokken hout.

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:40

Persoonlijk zou ik het niet riskeren, er staat niets steviger dan een auto.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:49

klopt, maar het kán wel mits je het goed doet. Er zijn zelfs trailers die erop gebouwd zijn en uitdraaibare pootjes hebben voor dat doel.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 15:16

Nannepannie schreef:
Okee, ik zal hier zeker wat mee doen
Kennen jullie dan bijvoorbeeld mensen die professioneel willen helpen zegmaar? ;p

We kunnen je altijd helpen als het niet lukt natuurlijk. Mocht je hulp of advies nodig hebben, mail ons dan even via info@annemarievandertoorn.nl. Veel succes met oefenen!