Mijn paard gilt met andere paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nova_zodiax

Mijn paard gilt met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 21:55

Hallo,
Tja de titel zegt het al maar hier komt het.
Soms als ik mijn pony( haflinger ruin) met een ander in de bak zet gaat hij onwijs gillen, en dan bedoel ik niet een keer maar aan een stuk door.
Ik heb al gekeken met wat voor paarden hij dit doet, maar het maakt niet echt een verschil in rangorde naar mijn idee, het zijn wel bijna altijd ruinen.
Wat is dit nou precies en kennen jullie dit?

Tanja

Re: Mijn paard gilt met andere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:21

TAO-->OPG

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:34

ik heb ook zo'n brulaap %)
blue roept zijn kudde die er dan natuurlijk niet is en hij het zelf moet oplossen tussen de vreemde paarden
de eerste weken bij de rijvereniging op les , brulde hij het hele uur door, potdof was ik dan

de enige manier om hem stil te krijgen is hem aan het werk te zetten als hij brult en rust te geven als hij stil is
verder merk ik dat als hij vaker op een lokatie komt, hij wel went en minder brult

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:42

Dit doet een van de paarden bij ons op stal ook, als er een vriendinnetje uit de kudde gaat. Wij schenken er geen aandacht aan, omdat het vanzelf ophoudt. Als je erop reageert, blijven ze het juist vaker doen. Ze doet het ook op de trailer, ook al staat één van haar vriendinnetjes naast haar. Dat duurt ongeveer 2 minuten en dan is het over. Doorgaans alleen bij het verlaten van het erf en bij terugkomst. Ik moet er zelf eigenlijk wel om lachen en noem haar dan ook liefkozend "muziekdoos". :D

LotteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:47

Die van mij doet het ook, gewoon negeren, dan houden ze na een tijdje wel op.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:55

Mijn enter doet het als ze een hond aanraakt!? Zou niet weten waarom. Als veulen zat mijn hond al bij haar, ze is het dus gewend.
Maar idd, kijken of je hem aan het werk kunt zetten.

Nixss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:06

Mijn paard brult zodra we het erf verlaten,de hele buurt weet dan dat we op pad gaan :)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 15:51

Ik bedoel niet als een ander weg gaat, sorry als het onduidelijk is. Het is juist als ik hem in de bak zet met een ander paard, en ze gaan snuffelen dan gilt hij ineens. Hij doet dit niet altijd, en in de wei heb ik het hem nooit horen doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:28

die van mij doet het ook,ik moet er altijd vreselijk om lachen.
die van mij moet dan gewoon even duidelijk maken op zijn manier wat hij er van vind :D
filmpje:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0917483519

niet zulke denderende kwaliteit hoor.
via de zoekfunctie kun je wel wat andere mtopics vinden met gillende paarden :j

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:36

Heb er ook zo n merrie bij, in de wei hoor je haar ook geregeld gillen, op stal deed ze het s nachts ook
we werden er s nachts gewoon steeds wakker van heb nu gewoon een rek boven haar staldeur gemaakt
zodat ze geen contact met haar buur en overbuurman kan maken en nu doet ze het niet meer, scheelt wel
heel wat in onze nachtrust.

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 22:22

@noudy: oh gelukkig doet die van mij dat niet, alleen met sommige ruinen als ze samen in de paddock staan. op stal, op de wei of met merrie's in de paddock doet hij het gelukkig niet! Het is alleen zo vreemd dat ik me vaak afvraag wat het is.

Joanne_Bodhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 19:20

Mijn buurpaarden doen dat ook bij mijn pony's, ik denk dat het ligt aan sociaalisatie.
Je paard moet je gewoon vaker bij andere paarden zetten. Als je paard na het gillen boos kijkt
dan straft het andere paard hem wel ;) Als je paard dit doet kan je beter wel wat afstand nemen.
(Ze kunnen naar elkaar gaan schoppen.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;)
Xxx-jes Anniek <3