Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
PBallegeer schreef:Doch een 3tal weken geleden toen we op ons wandelpad een klein beekje (ongeveer 15cm diep en 30cm breed) met wat stromend water moesten kruisen is haar koppigheid precies opgekomen. Ze wou totaal niet over het beekje. Trekken, bevelen, stampen, het ging niet. Na zo'n half uurtje proberen dienden we uiteindelijk rechtsomkeer te maken... (Wellicht denkt ze vanaf dit moment dat zij de baas is?)
Maar gelukkig heb jiij dan een paard, dan kun je er tenminste nog wat aan werken. Bij ezels werkt het gewoon niet..
Wat bij de ezels soms wel werkt is dat ik gewoon rustig blijf staan, met het touw strak, maar niet zodat ik trek. Als ik ga trekken werkt het vaak averechts. (gewoon met halster+halstertouw) JVBdesign schreef:Je zou eens kunnen kijken naar NH. Weet niet of het je licht, maar dit klinkt als een typisch dominantieprobleem. Inderdaad de leideroefeningen die ik hier al als tip voorbij zag komen, maar ook de seven games (genoeg info op internet over te vinden) zouden je kunnen helpen.
Heel erg voorkomend bij jonge paarden, helaas heeft Rakker deze altijd gehouden.
Laat hem de volgende keer anders een rustig kijken, want bedenk ook dat okal zie jij niks, dan kan dat paard nog altijd iets voelen aankomen.