Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rijerijerije schreef:Ik snap wel dat je je wel bewust moet zijn van kleine kinderen om je heen, maar pony zal toch moeten leren dat trappen naar de baas not done is. Ik ben bang dat je pony het een beetje gehad heeft met al die kleine kinderen die haar maar willen aaien, eromheen drentelen, etc, dingen die kinderen nu eenmaal doen. De meeste shetten weten ook nog eens blindelings mensen te vinden waarover ze lekker dominant kunnen doen, en zo lang dat wordt toegestaan, waarom niet?! Zou ik ook wel willen: lekker nergens rekening mee houden en gewoon je eigen gang gaan. Conclusie: dat kan nu eenmaal niet. Opvoeden dus! Is er geen tijdstip in de week dat er geen kleine kinderen zijn en dat je even ongestoord met haar aan het werk kan? En aan het werk betekent dus een flinke pets verkopen als ze je durft te trappen! Ze moet gewoon luisteren, en wel meteen als jij iets van haar vraagt!
PBA_ schreef:En de rest van de tijd luisterd hij nu wel? Zijn er nog andere dingen waar hij boos om wordt? Is hij pas boos bij aanraking of al eerder.
Shetten hebben nu eenmaal een flinke eigen wil, dus de kans is groot dat ze naar jou toe best welopgevoed is, maar dat ze naar (kleine) kinderen nu eenmaal dominant blijft. Omdat ze er bij hen mee weg komt! betssa schreef:Misschien moet je erover nadenken/aanstippen dat dit niet de meest geschikte kinder/boerderij pony is. Shetlanders kunnen perfecte kinderponies zijn, maar niet alle shetlanders zijn hetzelfde. Het is duidelijk dat jullie niet het beste in elkaar naar boven brengen. Is het een optie om voor een 'lievere' (daar bedoel ik makkelijkere, minder dominant mee) pony te kijken?