Even 2x daags een kuur..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Even 2x daags een kuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 02:44

Hoop dat het zo goed staat)

2x daags een colostrum kuur was de opdracht en toen de holistische va het zei leek het vrij simpel. Dat hij het niet lekker zou vinden was bekend, in dat geval aanlengen met water en in een spuit.
Na wat dingetjes geprobeerd te hebben om het lekker te maken hebben we toch voor de spuit gekozen. Simpel zoals een wormenkuur. Wisp onze shetlander x amha dacht hier iets anders over.. 84 cm en niet te houden, na een minuut of 10 met een volwasse man zowat op hem zat het erin. Beest zwaar gestressed maar het was gelukt.
Wisp is nu 1,5 oud en de wormenkuuren die hij heeft gehad sinds hij bij mij is gingen zo goed als makkelijk. Maar op die colostrum kuur reageert hij zo heftig.
Ik denk zelf dat hij het sirieus niet hoeft en het veel te veel stress geeft.
Ben ik te soft en is dit echt een gedrags probleem of zijn er meer paarden die hier last van hebben?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Even 2x daags een kuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:39

Zijn er geen andere vormen van dit medicijn? Of vraag eens wat een reguliere veearts je zou voorschrijven.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:46

IggyPop schreef:
Hoop dat het zo goed staat)

2x daags een colostrum kuur was de opdracht en toen de holistische va het zei leek het vrij simpel. Dat hij het niet lekker zou vinden was bekend, in dat geval aanlengen met water en in een spuit.
Na wat dingetjes geprobeerd te hebben om het lekker te maken hebben we toch voor de spuit gekozen. Simpel zoals een wormenkuur. Wisp onze shetlander x amha dacht hier iets anders over.. 84 cm en niet te houden, na een minuut of 10 met een volwasse man zowat op hem zat het erin. Beest zwaar gestressed maar het was gelukt.
Wisp is nu 1,5 oud en de wormenkuuren die hij heeft gehad sinds hij bij mij is gingen zo goed als makkelijk. Maar op die colostrum kuur reageert hij zo heftig.
Ik denk zelf dat hij het sirieus niet hoeft en het veel te veel stress geeft.
Ben ik te soft en is dit echt een gedrags probleem of zijn er meer paarden die hier last van hebben?

Ik ken het probleem, mijn arabier ruin moet een absoluut niet lekkere antibiotica kuur hebben en ging daarbij serieus steigeren, in het begin met de hoefsmit aan het touw, mama aan het 2de touw, papa aan de nek en ik proberen te spuiten, na een dag of 3 gaf hij zich over en ondertussen(3 maanden verder) geef ik het helemaal alleen zonder enige dwang. Gewoon doorzetten zou ik zeggen!

realmagic

Re: Even 2x daags een kuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 09:50

meng het met appelmoes dan met de spuit ingeven, meestal vinden ze dat wel lekker.
En gewoon volhouden en rustig blijven, hoe moeilijk dat soms is.