problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paarshehinik

problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:34

hallo,

ik heb 2 pony's, maar ook 3 'problemen':
1. Mijn ene pony duwt (hard) wanneer ik gewoon nog maar mijn hand op haar kruis leg (en soms dreigt ze zelfs om te bijten), wat moet ik dan doen terug duwen en laten zien dat ik de 'baas' ben (wat ik doe) of moet ik weggaan of ...
2. Mijn andere pony houdt ervan in schuppen, borstels (voor de vloer), ... te bijten en dit kan irritant worden als je aan het keren bent, want dan staat ze ook ineens al in de weg enzo, moet ik haar negeren of moet ik haar wegduwen? Kan het ook zijn dat ze dat doet voor aandacht?
3. Mijn 2 pony's stonden al samen op een wei toen ik hen kocht, en de leiderrol is ook al van de een naar de andere gegaan, maar de laatse tijd is de leidster zeer onvriendelijk tegen de andere pony, en als ik dan gewoon wat aandacht besteed aan de andere pony jaagt ze deze weg,begint ze die te schotten,... dit doet ze ook bij het eten, enzo. Kan ik hier iets aan veranderen of is dat gewoon hoe het er in een kudde aangaat.

Tigra_

Re: problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:57

1. Laten zien dat je de baas bent en zeker niet weg lopen. Als er iemand moet weg lopen dan is het het paard wel.

2. Als ze in de weg staat gewoon aan de kant duwen ze moet wijken voor jouw. De rest zou ik gewoon negeren. Kan voor de aandacht zijn dat ze in alles bijt maar ook negatieve aandacht is aandacht dus ik zou dat gewoon negeren.

3. Hoort erbij in zekere mate. De rang lagere moet wijken voor de leider normaal gaat dat op lichaamstaal maar als de andere pony een beetje in opstand komt gaat het wat harder aan toe. Dus pony lager in rang wil nog niet helemaal toegeven aan de leider. Althans zover ik het kan beoordelen.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:59

1.Even goed op zijn neus tikken of in de buik. 1x niet vaker want dat is niet eerlijk, niet achteraf maar gelijk doen anders dan snapt ze het niet meer en dat is niet eerlijk.
2. Je moet haar wel aan de kant duwen als je dat wilt zoals hier boven al wordt gezegt, ze moet voor jou wijken, maar verder gewoon negeren (aandacht te kort).
3. Er is altijd 1 de leider en dat kan je nou eenmaal niet veranderen. Wij hebben een kudde van 8 paarden en er zijn 2 duidelijke de hoogste, ze jagen iedereen weg.

paarshehinik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:38

alvast danku
ik zal het proberen :)

paarshehinik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-11 15:44

ik heb nu nog altijd een 'probleem' eigenlijk (1), mijn pony is te sterk en alleen met een 'aanloop' krijg ik haar uit de weg! Wat nu?