Ze heeft als veulen een hele zomer met der mama buiten gelopen en 's nachts op stal (ivm dieven)
Vanaf der 1 jaar ging ze in lente en zomer 24 op 24 buiten en in de winter 's nachts binnen.
Ze heeft altijd bij andere paarden gestaan en had het super naar der zin.
Op der 2,5 jaar is ze op stal gekomen.
Op de manege waar ik sta kan je je paard een hele dag op de weide zetten, met andere paarden of alleen.
Het viel me op dat ze nooit echt ontspannen op de weide stond, alhoewel er altijd paarden bij der stonden. Ze was wel blij dat ze op de weide mocht de eerste dagen, maar nadien wou ze zelf niet meer mee in de richting van de weide.
Door omstandigheden heeft ze oktober, november en december op de weide gestaan, waar ze zo wat gek werd, waardoor ik der terug een stalletje ben gaan zoeken.
Nu staat ze daar een kleine 2 maanden, en ze is terug helemaal der lieve zelf. Alleen wilt ze dus niet meer los op de weide, niet alleen en niet met andere paarden!
De eigenaar van de stal waar ik sta, laat de paarden dagelijks buiten (tenzij bij vriezen, dan is de grond te hard), Ze gaan dan in groepjes buiten en krijgen daar hooi. Maar ze kunnen zelf beslissen wanneer ze terug naar binnen willen.
Normaal doet hij de stallen gewoon open en lopen de paarden 1 voor 1 de weide op, maar mijn merrie blijft gewoon lekker in der stal staan.
Hij moet der met een halster en veel geduld naar buiten brengen.
En eenmaal halster uit, staat ze zo voor hem terug der stal in
We hebben echt alles geprobeerd, alleen buiten, met 1 paard buiten, met een groepje paarden buiten, niets helpt, mijn paardlief gaat terug naar der stal.
Verder als ze mij ziet kan der halster niet snel genoeg aan, en loopt ze direct mee der stal uit.
Je zou haast denken dat paardlief graag werkt!
Ik vind het echt erg raar dat ze niet op de weide wilt. Vroeger was ze ook wel blij als ik der van de wei kwam halen, maar dan was ze ook zo blij dat ze op de weide mocht.
Misschien dat het terug betert als er echt meer gras op de weide staat, maar toch vind ik het raar dat ze niet graag bij der soortgenoten is.
Zijn er nog mensen die dit hebben met hun paard? En wat vinden jullie dat ik moet doen? Der toch verplichten om te blijven staan op de weide, of haar niet meer op de weide zetten?