probleem uit elkaar halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joydlr

probleem uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 12:31

hallo...ik heb dringend advies nodig.
mijn paard is afgelopen vrijdag overleden en het paard wat er naast staat is van mijn vriendin die heel erg aan haar hangt....de beide paarden waren onafscheidelijk...mijn paard was wat makkelijker,maar de ander kon geen seconde zonder mijn paard.
de arts heeft mijn paard in laten slapen in stal en ze heeft het hele weekend naast haar gelegen waarop ze vandaag is opgehaald..en tot dat moment was het paard van mijn vriendin nog redelijk rustig.
maar nu....het paard van mijn vriendin breekt zo de tent af en iedere keer als er een ander paard binnen komt draait ze door.
we hebben haar erbij gelaten toen mijn paard werd ingeslapen en van alles geprobeerd,maar we krijgen haar niet rustig.
mijn vriendin is nu rustgevers bij de dierenarts aan het halen,maar dat is niet echt een oplossing.
mijn vraag:wie heeft dit zelf meegemaakt en/of wie weet een oplossing dat we haar paard rustig kunnen krijgen.
hoor graag hoe of wat.
veel groetjes

xxSuusNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:22

Probeer het paard af te leiden, lekker veel aandacht geven en weg uit de stal. Ga een buitenrit maken ofzo.
Probeer er voor te zorgen dat ie aan iets anders denkt dan aan z'n vriend.
Het beste maatje van onze merrie was ook verkocht en ze heeft het ook heel moeilijk gehad. Toen zijn we lekker veel met haar naar buiten gegaan met haar, en ervoor gezorgd dat ze wist dat we bij der bleven.
Nu gaat alles weer goed.
Laatst bijgewerkt door xxSuusNicky op 28-02-11 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 15:55

Idd, gewoon lekker veel aandacht geven. Ga hem lekker verwennen, door hem uitgebreid te poetsen, ga een stukje wandelen/ rijden, zet hem even in de bak en ga er gezellig bij zitten langs de kant, enz.

Ik hoop dat het paard rustiger word.

GoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:00

Wat een narigheid, in ieder geval sterkte!
Er zijn speciale bach bloesem remedies, die helpen bij verdriet of gemis.
Dit kan haar een endje op weg helpen. Ik zou haar in iedern geval niet te veel alleen laten en inderdaad uit de stal halen. Zodat de stal voor haar geen naar iets word.
Laat haar merken dat jullie er wel zijn voor haar.
Veel succes!

Kiki95

Re: probleem uit elkaar halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:59

Wij hebben twee maanden geleden ook hetzelfde meegemaakt.
Beste remedie is inderdaad wat hierboven al gezegd wordt: veel aandacht en afleiding!
Een evt. rustgevend middeltje zou ook nog goed kunnen helpen.