Mijn lieve Destiny zuigt lucht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XxIriiSs

Mijn lieve Destiny zuigt lucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 16:42

Mijn 2 jarige pony/paard Destiny (nu 2 jaar en 9 maanden) zuigt lucht.
Hier zijn we achtergekomen toen ze nadat ze van de zomer alleen dag en nacht op het land heeft gestaan, s'nachts de paarden bij ons weer op stal gingen en dan overdag evengoed nog in de bak liepen.

We hebben het eerst een tijdje aangezien en zijn toen gaan zoeken naar mogelijkheden om het haar niet meer te laten doen.
We hebben om de randen van haar stal PVC buis gedaan zodat ze daar niet meer aan kan zuigen maar dit deed ze eigenlijk nog steeds.

Toen hebben we toch een luchtzuigband aangeschaft ookal was ik er niet helemaal voor.
Deze heeft ze nu nog steeds om maar ik heb het idee dat de luchtzuigband steeds losser gaat zitten bij haar, misschien omdat het leer soepel wordt?
Is het nu verstandig om extra gaatjes in de luchtzuigband te maken zodat ik deze wat strakker kan doen?

En aangezien Destiny dus erg jong is baal ik er echt enorm van dat ze luchtzuigt.
Is er misschien een andere oplossing voor luchtzuigen?
Of moet ze nu de rest van haar leven met een luchtzuigband om op stal?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.. :)

troi

Re: Mijn lieve Destiny zuigt lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:44

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:44

Als een medische oorzaak is uitgesloten en je paard dus echt al stereotyp gedrag vertoont, is het eigenlijk heel onvriendelijk om het haar onmogelijk te maken dat gedrag te vertonen. Als je jeuk hebt, wil je krabben. Als iemand dan je handen achter je rug bindt maar je hebt nog steeds jeuk...

Ik zou op zoek gaan naar een mogelijkheid waarbij je paard dag en nacht buiten kan lopen of een permanente uitloop heeft. Kennelijk verdraagt ze een stal niet. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 27-02-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:45

2 jaar en een luchtzuigband om? Jeeetje wat heftig zeg.
Paarden met een maagzweer zuigen ook lucht, misschien dat je haar daar eens op zou kunnen laten testen.

Maar een luchtzuigband zou ik absoluut niet doen bij zo'n jong dier, het is symtoon bestrijding, en je lost het probleem totaal niet op, ook zuigen paarden met zo'n band vaak gewoon door.

Echt wel een moeilijk probleem, heel veel sterkte ermee.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:46

Ik zelf ben geen voorstander van die luchtzuigband! Daar kan je een hoop mee beschadigen, vooral met zo'n jong paard! Je paard is nog erg jong zeg.. Laat hem is nakijken door een DA voor maagzweren etc.

Mijn paard zuigt ook lucht, ik heb PHB(?) spray. Dit stinkt ontzettend en hij blijft dan echt wel van de voer bak af :j Maar dit gebruik ik zelf amper.. het staat er voor de mensen die er last van hebben op stal
Laatst bijgewerkt door MightyJoe op 27-02-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 16:46

Elanor schreef:
Je paard heeft last van stereotyp gedrag, en het is eigenlijk heel onvriendelijk naar haar om het haar onmogelijk te maken dat gedrag te vertonen. Als je jeuk hebt, wil je krabben. Als iemand dan je handen achter je rug bindt maar je hebt nog steeds jeuk...

Ik zou op zoek gaan naar een mogelijkheid waarbij je paard dag en nacht buiten kan lopen of een permanente uitloop heeft. Kennelijk verdraagt ze een stal niet. :)

Idd. daarbij medische oorzaken uitsluiten en zo nodig behandelen.

XxIriiSs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 16:51

Dank jullie wel, ik ga kijken wat ik er nu verder mee moet.
Misschien toch handig om er even een dierenarts naar te laten kijken, want ze is inderdaad nog wel erg jong.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:29