Spelltjes / grondwerk.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YelaBrenda11

Spelltjes / grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:53

hoi !

Ik wil graag meer gaan grondwerken met de paarden . Ik heb al veel grondwerk gedaan en ben wel toe aan iets nieuws . Tips voor spelletjes zijn overigens ook altijd welkom .

edit ; Ik loop vaak met mijn paard , alleen als we dan gaan draven en ik stop een later weer , dan stopt zij niet onmiddelijk maar loopt ze nog even door . Wat kan ik eraan doen dat ze meer op mij gericht is en dus sneller zal reageren?

bedankt !

Tammy_

Re: Spelltjes / grondwerk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:04

Femke, werk je tijdens het wandelen ook aan afstand houden? dus met je touw rondjes draaien, of om je heen zwiepen af en toe. Als je draaft, en gaat stappen en Yeel nog door blijft denderen, gewoon voor haar gaan lopen en met het touw zwiepen. Loopt ze er tegen aan, dan is dat haar eigen schuld omdat ze 1. niet afremd doordat jij langzamer gaat, en 2. jij bent al voor haar gaan lopen, en dan hoort ze ook af te remmen. Door dit ook in stap te oefenen blijft ze op jou letten.

ik oefen dit ook vaak met Noah, die wilt met wandelen nog wel eens op mijn hakken gaan staan :')

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 22:22

Zal ik je laten zien hoe ik het doe?
Heb met Yela gewerkt en dit gaat super op deze manier. Vind het alleen wel een beetje moeilijk uit te leggen dus wil het je morgen wel 'voor' doen.
Ze word hierdoor heel alert :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:18

bedankt !

ja , dat is prima samantha !
ze doet het echter alleen wanneer we veel vaart maken .

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 23:23

Geeft niet, dan nog moet ze wel stoppen en je niet onderuit lopen of voorbij gaan. Deed ze bij mij ook niet dit was wel een midden drafje. Weetniet of ze het in galop doet o.i.d.? Dat moet inprincipe wel hetzelfde werken maar heb het niet uitgeprobeert :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 23:28

Naast mij galloperen doe ik eigenlijk nooit omdat dat best moeilijk is . , maar morgen kan ik wel eventjes laten zien hoe het gaat in een snelle draf .

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:32

Ik vind spelletjes altijd erg leuk.

Ga bijvoorbeeld slalommen (eerst aan de leadrope en daarna los als het lukt)
Schrikparcours maken (plastic, vliegengordijnen, tonnen, vlaggen, paraplu's)
Voetballen (vind mijn kleinste pony helemaal geweldig!!)
Vrijheidsdressuur is ook een leuke opvolger voor NH spelletjes
Los longeren is ook altijd een hele grote opgave voor de meeste hier.
Vrij springen is ook leuk let er alleen wel op dat je paard je ook volgt. Ik heb het 1 keer met mijn dikek tinker gedaan en ik sprong al over de hindernis en hij volgde niet :o

Ik irieteer mijn paardjes wel eens door tijden het wandelen ze te vragen om te wijken, om te draaien, achterwaards te gaan o.i.d. Dat is lekker onverwachts maar toch erg leuk.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:52

Minx2000 schreef:
Ik vind spelletjes altijd erg leuk.

Ga bijvoorbeeld slalommen (eerst aan de leadrope en daarna los als het lukt)
Schrikparcours maken (plastic, vliegengordijnen, tonnen, vlaggen, paraplu's)
Voetballen (vind mijn kleinste pony helemaal geweldig!!)
Vrijheidsdressuur is ook een leuke opvolger voor NH spelletjes
Los longeren is ook altijd een hele grote opgave voor de meeste hier.
Vrij springen is ook leuk let er alleen wel op dat je paard je ook volgt. Ik heb het 1 keer met mijn dikek tinker gedaan en ik sprong al over de hindernis en hij volgde niet :o

Ik irieteer mijn paardjes wel eens door tijden het wandelen ze te vragen om te wijken, om te draaien, achterwaards te gaan o.i.d. Dat is lekker onverwachts maar toch erg leuk.

ik onthoud dit ook even lijkt me leuk om te doen!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:55

Als je paard aan je voorbij loopt, in zijn achteruit zetten.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:07

Even een reactie op je vraag over het draven en halthouden.

Het is verstandig als je gaat afremmen dit niet plotseling doet, maar eerst signalen met je lichaam geeft dat je gaat afremmen. Ik doe dit altijd door een voet kort te laten slepen over de grond en het leidtouw omhoog te brengen en dan tot stilstand te komen door achterover te leunen (op mijn achterbenen stoppen). In het boek natuurlijk paardrijden van klaus ferdinand hempfling kan je dat goed zien. Je hoeft het niet zo overdreven te doen als hij doet, het kan heel subtiel. Als je dit doet kan je paard zich eerst voorbereiden op het halthouden, waardoor hij/zij tegelijk met jou kan halthouden.

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:28

bedankt laura !

ik doe nu mijn armen opzij en maak dus een soort muur . Dat werkt erg goed !
ik ga zeker met jouw tips bezig , met de hoop haar nog alerter te maken .