reactie of knuffelen/verzorgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

the_titan

reactie of knuffelen/verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 18:26

Hi, klein vraagje over de reactie op als ik het paard verzorg;

Ik heb gemerkt dat er nogal wat haren van op het hoofd af komen, alsof dat het daar vervilt zit of zoiets.
wrijf eens goed erover en er komen een massa haren uit.

Nu als ik daar over krab of wrijf, gaat zij met der hoofd mee op en neer schuren. ook tegen mij.
Is het nu gewoon een reactie op dat het deugd doet en dat het jeukt, of wil ze me er iets anders mee zeggen?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 18:38

Het paard zal wel gewoon in de rui zijn, ook de haren op het hoofd worden vervangen door een mooi zomervachtje. Al die losse haren willen nog wel eens kriebelen, vandaar dat het paard waarschijnlijk mee staat te schuren als je ermee bezig bent. Mijn paard wil het liefste mee helpen schuren als ik heb onder het hoofdstel kriebel / krab na het rijden. (hij mag het alleen niet)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:45

Ja hoor, gewoon schuren omdat het jeukt. Ze is vast blij dat je de haren eraf haalt. Je kunt ze eruit plukken met je vingers of voorzichtig het voorhoofd borstelen met een rubber borstel.

XshaartjeX

Re: reactie of knuffelen/verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:49

het paard zal het heerlijk vinden omdat hij/zij daar zelf niet goed bij kan en op jouw krabben lekker extra heen en weer gaan bewegen om het effect te vergroten. Lekker veel op het hoofd borstelen dus ;) (wel met een zachtere borstel)

sjimmyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:22

haren die loslaten maar neit weg gehaalt orden gaan jeuken dus ze is heel blij dat je haar verlost van die
kriebelende losse haartje hihi

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:26

Jeuk is echt onwijs vervelend om te hebben, je kan daar helemaal gek van worden en paarden kunnen daar ook helemaal gek van worden. Gelukkig heeft ze dat aan jou laten zien! Lekker goed poetsen dus...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:32

Dit is echt gewoon jeuk.
Alle haren komen nu weer los en dan vinden ze het heerlijk als je ze een handje helpt.
Maar ik zou wel uitkijken dat je het bv niet toelaat met halster/hoofdstel omdoen of adoen.
Dus echt alleen toelaten als jij aangeeft dat het mag, want anders heb je kans dat ze uiteindelijk te pas en teonpas aan je gaat lopen schuren. En dat voelt toch niet altijd even prettig.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:38

Ze vind het vast gewoon fijn, ik wrijf met mijn handen ook wel eens over een bles, dan komt er ook verschrikkelijk veel haar uit :P

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:17

Ja, mijn pony doet dit ook ten alle tijde.
Terwijl ze niet het hele jaar door een zomer vachtje krijgt.
gewoon jeuk dus!

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:37

Paard heeft jeuk door losse haren of hij vind het gewoon lekker.
Toch moet je dit niet zomaar toestaan, je geeft hiermee aan dat jij ondergeschikt bent aan je paard. Als je paard wil gaan schuren duw je hem zachtjes weg of draai je jezelf weg. Daarna kun je je weer terugdraaien en dan zelf gaan aaien of kriebelen. Zo bepaal jij wat en wanneer er gebeurt. Blijf ten alle tijden de baas over je paard.
Het lijkt misschien wel heel lief als je paard zijn hoofd tegen je aanduwt maar je bent meer dan een boom of een paaltje. Bovendien is het ook niet veilig omdat een paard je zo omver kan duwen.