Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Product info
SYNOVIUM MGNIUM
MGNIUM is een unieke en 100% natuurlijke formule van verschillende voedingsadditieven.
Aanvullend diervoeder voor gebruik bij nerveuze paarden, bevangen paarden of bij een tekort aan magnesium.
Magnesium speelt een zeer belangrijke rol in de fysiologie van de spier- en zenuwcellen.
Een tekort aan magnesium kan zich uiten als nerveusheid en een onvermogen van de spiercellen om te ontspannen.
Daarnaast kan er bij een tekort van magnesium spierbevangenheid optreden of andere vormen van spierpijn, die allen leiden tot prestatievermindering.
Een tekort aan magnesium maakt de lichaamscellen ongevoeliger voor insuline. Dit kan leiden tot problemen als hoefbevangenheid, veranderende verdeling van lichaamsvet en problemen van de huid. MGNIUM biedt een juiste ondersteuning bij het aanvullen van magnesium van het dagelijks rantsoen.
Dit product is wetenschappelijk onderbouwd en wordt door vele paardenartsen ondersteund
BEVAT PER KG
330 g magnesium oxide and 10 g thiaminehydrochloride (vitamine B1)
cream_1986 schreef:Als er geen spraken is van een tekort aan een bepaald mineraal, ben ik persoonlijk van mening dat je dat niet zomaar moet bijvoeren. Je verstoort hier namelijk de andere mineralenbalans van het lichaam mee. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor je paard, en ik denk dat dat het laatste is wat je wil. Zoals jij het omschrijft, kan het namelijk ook heel goed zijn dat haar hormoonhuishouding niet helemaal optimaal functioneert. Dat weet je nooit zeker zonder iets van bloed onderzoek. Ik wil je alleen maar waarschuwen voor de gevolgen van het bijvoeren van mineralen. Als je denkt dat dit je oplossing is, zou ik het zeker proberen, maar begin dan op een lage dosis.
x_Jose schreef:Dat klinkt goed. Ik ga zo even kijken wat voor stoffen er allemaal in synovium Mgnium zit. Ik wil eerst toch wel een middel wat iets goedkoper is omdat ik eerst wel zien of magnesium ook effect op mijn paard heeft.
avalonnancy schreef:x_Jose schreef:Dat klinkt goed. Ik ga zo even kijken wat voor stoffen er allemaal in synovium Mgnium zit. Ik wil eerst toch wel een middel wat iets goedkoper is omdat ik eerst wel zien of magnesium ook effect op mijn paard heeft.
dat dachtt ik in eerste instantie ook, alleen is dus het probleem met de goedkopere middelen dat het lang niet het gewenste effect heeft, en je dus mss denkt dat het niet werkt omdat je een goedkoop producy hebt gekozen
Claudia78 schreef:Ik voer ook magnesium van biomag idd bij....Mijn paard is ook zo`n schijtluis...Overal spoken en bakkabouters.
Ik moet zeggen dat hij hier heel goed op reageerdIk had ook van alles geprobeerd. Ook hele dure "stress"middeltjes...
Ik zelf pak hem juist aan. Heb alles geprobeerd. Boos worden..rustig en kalmerend werken...niks hielp.
Gaat nu echt een stuk beter. Hij krijgt het met een stukje brood want ik voer geen krachtvoer meer
anneliesdj schreef:Je rijd of longeert dus bijna dagelijks en daarnaast komt ze 'vaak overdag nog wel eventjes los in de bak'?
Wat is 'vaak nog wel eventjes?' Klinkt alsof ze niet echt in de gelegenheid is haar energie kwijt te kunnen dus dat lijkt me een eerste oplossing; zorgen dat ze minstens enkele uren per dag los kan. Daarnaast voor het rijden even losgooien, als je op concours gaat is dat toch nog wat spannend blijkbaar, probeer haar dan voor je weggaat nog zeker een half uur los te gooien.
Maar ik begrijp ook dat dit niet altijd zo is geweest? Was ze eerder beter te hanteren?
Gulpje schreef:anneliesdj schreef:Je rijd of longeert dus bijna dagelijks en daarnaast komt ze 'vaak overdag nog wel eventjes los in de bak'?
Wat is 'vaak nog wel eventjes?' Klinkt alsof ze niet echt in de gelegenheid is haar energie kwijt te kunnen dus dat lijkt me een eerste oplossing; zorgen dat ze minstens enkele uren per dag los kan. Daarnaast voor het rijden even losgooien, als je op concours gaat is dat toch nog wat spannend blijkbaar, probeer haar dan voor je weggaat nog zeker een half uur los te gooien.
Maar ik begrijp ook dat dit niet altijd zo is geweest? Was ze eerder beter te hanteren?
Hier ben ik het mee eens. Niet denken aan poedertjes of pilletjes, haal je paard z'n hok uit zodat hij lekker paard kan zijn. 24 uur buiten hoeft van mij ook niet maar ik zou nooit op een stal gaan staan waar mijn paarden niet buiten kunnen.