Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nu gaan ze er met een los touwtje in

Ashleytjuhh schreef:ik zou er voor kiezen om zo iets te gebruiken dan als je weet dat die er zo in loopt en dan langzaam afbouwen en op de trailer te gaan zetten zonder dat je ergens heen hoeft
wij hebben dit ook gehad met mijn pony toen is * ben even der naam kwijt maar ze is die vrouw hier in nederland voor monty robert) toen langs geweest en die heeft ook prima geholpen echt supernu gaan ze er met een los touwtje in
Joline_ schreef:Ashleytjuhh schreef:ik zou er voor kiezen om zo iets te gebruiken dan als je weet dat die er zo in loopt en dan langzaam afbouwen en op de trailer te gaan zetten zonder dat je ergens heen hoeft
wij hebben dit ook gehad met mijn pony toen is * ben even der naam kwijt maar ze is die vrouw hier in nederland voor monty robert) toen langs geweest en die heeft ook prima geholpen echt supernu gaan ze er met een los touwtje in
Annemarie van der Toorn?
geweldige vrouw helpt super

Sjors493 schreef:longeerlijn achter de kont langs, doen wij ook altijd bij onze paard
Elco schreef:Of probeer het met een monty roberts halster, hier werkt Petra ook mee..
Succes..

Joline_ schreef:Dank jeDaaar heb ik wel het een en ander aan. Heb jij al vooruitgang?
Petra Vlasblom is hier al eens geweest voor ander paard. Weet de werking van het Monty Roberts halster, maar heb niet het
idee dat het veel werking heeft bij mijn paard. Ik laat met touwhalster en leadrope.

Joline_ schreef:Sjors493 schreef:longeerlijn achter de kont langs, doen wij ook altijd bij onze paard
Werkt niet, paard raakt in paniek en gaat zitten zodra er een beetje druk op komt. En wil ook niet dat ik
straks uiteindelijk mn paard in de trailer moet heisen.
Ik ga eerst gewoon nog zelf aan de slag met het oefenen. Mocht het nou zo heftig gaan worden dat ik er
zelf niks meer mee kan, wil ik best eens gaan kijken naar een professional. Maar daar vind ik het nog 'te vroeg'
voor.
[pien_2010] schreef:Kleine tips waar ik veel aan heb (gehad), kijk in de richting van de trailer ook als paard stop en kijk niet naar het paard. Tweede tip van iemand pak je paard bij het halster vast als je naar binnen loopt en je groom loopt altijd achter het paard. Gelijk belonen als paard binnen is doe ik altijd met brokjes terwijl een ander vlug de stang achter de kont dichtdoet. Ik blijf nog even bij paard die van de brokjes eet zodra ze binnen is, dan zet ik haar vast en dan verdwijn ik via het deurtje (groom heeft dan stang er al achter gezet en klep dicht). Dit doe ik altijd (dus ook bij paard dat zeer goed laad nu).
Ben een keer om hulp gevraagd en na een half uur staan op de laadklep van de trailer zag ik dat we werden uitgelachen door dat paard (iedereen had alles al gedaan en uit de kast gehaald). Ik verloor mijn geduld (sorry). Ik roep naar het meisje lopen nu en geef een flinke pets met zweep op de kont. Paard sprong in de trailer en nu een half jaar later heeft ze nog steeds niet gekwald. Vind het zelf eerder geluk dan wijsheid maar ik werd even heel erg boos. Baasje was en is er blij mee, vind het zelf geen schoonheidsprijs, maar het werkte wel.
Bezem ervaring mee met ander paard. Ook goede tip.
Trailer training weet ik van mensen helpt ook goed. Ook goede tip.
je vraagt namelijk iets totaal on natuurlijks van je paard!