Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
knollentuin schreef:toch iemand zoeken die zn paard met jouw paard wil zetten. ik heb ze hier in groepjes van 3 en die staan ook continu te klooien met elkaar,lekker toch? t kost af en toe een deken ,of een krammetje,maar ach..je kan ook denken om m wat speelgoed aan te bieden een bal of pylon houdt ze lekker bezig of wat knabbeltakken wilg
Motje11 schreef:Als ik het goed begrijp heeft niemand gezien dat jouw paard dat dikke been veroorzaakt heeft? Vervelend hoor, dat mensen dan meteen de conclusie trekken dat het door het actieve gedrag van jouw paard komt en dat hij daarom alleen moet staan. Mijn paard van bijna 13 staat in een grote groep en staat de hele dag te "klieren" en halsters te trekken. Door de grote groep kan hij gelukkig wel een maatje vinden dat dit zelf ook heel leuk vind. Het komt wel eens voor dat er een halster kapot is of dat hij een wond heeft.
Het zou mooi zijn als hij in een grotere ruimte kan staan, evt. met meerdere paarden. Dan kan hij naar een ander gaan als het eerste paard genoeg van zijn gespeel heeft.
Het kan helpen om je paard eerst beweging te geven voor hij met een maatje op de paddock gaat, dan is hij de ergste energie vast kwijt.
Je kunt ook eens een combinatie met een ander paard proberen. Dat kun je niet voorspellen, dat kan zo heel anders uitpakken. Een chagerijnige merrie kan soms ook best een oplossing zijn, die laat duidelijk merken waar ze niet van gediend is.
Succes, ik hoop dat hij gauw weer met andere paarden samen kan staan. (contact over het hek is in ieder geval nog beter dan helemaal geen contact met andere paarden)