Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Zoals hierboven al gezegd wordt.. als het een schrikreactie is ben je in eerste plaats bezig met blijven zitten, minder met hóe je er dan op zit. Vraag me ook wel een beetje af wat je wil bereiken met dit topic
. Dat zeg ik ook niet. Verder reageerde ik gewoon op je posts in het topic, als je daar een probleem mee hebt moet je geen topic aanmaken op Bokt
. AnitaMaykaBB schreef:Ja, maar ik denk daar wel aan als mijn paard steigerd, dan weet ik dat ik niet erg moet gaan trekken.
Want je weet toch ook op dat moment meteen dat je zo ver mogelijk naar voren moet gaan zitten, anders val je er af?
@ minikatje, waarschijnlijk frisheid, ik denk dat het onder dat rijden toen niet echt protest was, die pony is altijd druk op andere tereinen, dus het steigeren enzo kon je verwachten haha.
oohja, dat is ook wel slim idd van dat touw! om de hals hangen als je pony rechtop staat is toch ook niet erg? en meteen loslaten als je voelt dat je pony weer naar beneden gaat?

. Mijn pony wil van frissigheid ook nog weleens een hupje maken als ik een extra ophouding maak als ze doordendert in het halthouden. Of als ze te ongeduldig is om stil te staan en dus loopt te huppelen op dr plek. Als ik op dat moment om haar hals ga hangen en naar voren ga leunen is ze weg hoor
. Als ze zo is blijf ik gewoon in mn zadel zitten en houd ik gewoon verbinding. Let wel, ik trek niet en mijn hand kan wel elk moment mee naar voren.
geen huppeltje dus , haha! idd die huppeltjes hou je vaak ook van tevoren wel een beetje rekening mee ook met frisheid, schrikreactie's zijn natuurlijk bijna nooit aan te zien komen.
Maar er zijn er imo niet zo heel veel die echt rechtop gaan staan. Ligt er ook aan of ze met een holle of bolle rug omhoog komen. Ik had niet in je verhaal gelezen dat de pony recht ging staan, alleen dat ze steigerde.. Wat de oplossing is heeft ook te maken met waar het probleem vandaan komt. Waarom steigert het paard, is het angst, pijn, dominantie etc..