puber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joytjee1

puber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 15:38

hallo,

ik ben wel eens benieuwd wat andere mensen over mijn verhaal te zeggen hebben.

ik heb een 4 jarig paard dat erg (denk ik) in de pubertijd zit. normaal als ik rijd in de bak en ze vind iets eng gaat ze er na 2 keer wel weer langs. nou had ik laatst les en ging ze er dus helemaal niet meer langs. en gek lopen doen. hard naar de achterkant van de bak rennen. ik moest toen afstappen en werd ze met dubbelen lijnen gelongeerd. na die les voelde ik wat op haar rug. de gene waar ik les van had heeft er na gekeken en ze bleek er wel last van te hebben. toen maar een paar dagen even niet gereden en was wel wat minder. toen had ik weer les. en ging ze weer debiel doen. weer waar ze bij de les ervoor ook raar deed. nu ging er iemand anders op en die zei dat ze wel last had van er rug. mijn paard shud al vanaf het moment dat we erop gingen met haar hoofd, inmiddels is dat een stuk minder geworden, tenzij je wat aan haar vroeg. ik ben na die les er niet meer op gegaan. 2 weken later ging ik er even op omdat ik wel weer even op er wilde zitten. en toen ging ze veel uit er zelf aan de teugel lopen. ik heb er in die 2 weken met bijzet gelongeerd. vrijdag is de kraker geweest en die zei dat er nek en rug vast zat. ze heeft het los gemaakt. en me zadel even na gekeken. die lag niet 100% goed. maar als de singel vast zat, zat het zadel al beter. ook is mijn zadel een stukje te lang. ik moet het gaan aan kijken en als ze weer klachten krijgt moet ik de gene waar mijn zadel vandaan komt bellen.
ik mag woensdag weer longeren en vrijdag voor het eerst weer rijden. ben echt benieuwd of er iets veranderd is.

EmptyWords

Re: puber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:16

heel goed dat je het hebt laten nakijken en verbetering merkt.

mijn mening: als ik hoor dat mijn zadel niet past, te lang is etc, meteen een ander zadel regelen dat wél past. Als je met dit zadel doorgaat kun je ervan uit gaan dat de kraker weer kan komen want dat gaat je paard alles weer vastzetten. Ik zou longeren ed totdat ik een goed zadel heb.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:41

Als je zadel te lang is, dan zou ik niet afwachten tot het probleem terug is. Ik zou nu een zadelmaker laten komen en op zoek gaan naar een ander zadel. Haar gedrag is waarschijnlijk geen pubergedrag, maar een uiting van pijn vanwege een slecht passend zadel.
Succes!

joytjee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:00

Bedankt. Ik heb net gemaild naar de gene waar ik het zadel vandaan heb. maar nou even een vraagje! Wat voor zadel hebben jullie???

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:47

Niet wachten met het zadel, de rug van je pony staat nu weer goed, dan moet je het niet op gaan zoeken om er aan slecht passend zadel op gaan leggen.

Ik heb zelf een Kieffer Leg Profi, die ligt bij mijn smalle e-pony super.
Daarnaast heb ik een Wintec vzh voor het springen, maar die ligt niet helemaal stevig op haar :)

joytjee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 09:03

Ik had hiervoor een kieferzadel. Maar daar werd mijn paard niet zo blij van. Maar ja het is de vraag of ik mijn ageld nog terug krijg van mijn zadel. Dit is mijn 2de zadel in ander half jaar tijd!:(:(:( ik wil eens rijden zonder gezeur enzoo!!!!!!!!!!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:05

dat is begrijpelijk, ik heb ook gezeik gehad met zadels en zadel makers... helaas is dit wel een heeeel belangrijk deel van het harnachement

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:36

Misschien eens een goede zadelpasser/maker laten komen?
En die je een zadel aan laten meten?

Kost wat maar dan heb je ook wat.

petitbrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:46

passende spulletjes en parelli is ook een aanarder