Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nevadaladylu schreef:Heb je weleens eens geprobeerd van eerst de moeder en daarna het veulen pakken zodat het veulen met de moeder meekomt en iemand anders hem kan pakken
ikdoemaarwat schreef:doe je wel leuke dngen met hem als je hem pakt, zo te lezen heeft hij een aversie opgebouwd voor het meenemen...
sefanja schreef:zijn moeder en veulen wel al eens gescheiden van elkaar geweest?
Elanor schreef:Als je iedere keer dat je hem toenadering kunt laten zoeken weer probeert het halster om te doen, dan komt hij over een tijdje helemaal niet meer naar je toe. Ga gewoon eens aan de gang zonder halster, maak dat hij zich prettig bij jou voelt. Dat halster komt dan wel als de volgende stap.
Citaat:Ik verzorg een veulen van nu en maand of zeven, hij met mams, een andere Shet en een ezel het hele jaar in de wei.
Hij vond het halster al niet zo leuk, maar nu wil hij niet meer gevangen worden. Kom je met het halster aanlopen, heeft hij je al snel door. Ik hem hem één keer bij zijn manen gepakt en geprobeerd het halster om te doen, dat vond hij heel eng.
Citaat:Als hij eenmaal weet wat je wil, kan je hem niet meer pakken, ook niet als je hem met rust laat en het later nog eens probeerd.
Ik heb al geprobeerd door in de wei te gaan zitten, hand uit te steken, zodra hij nieuwsgierig werd, probeerde ik het halster om te doen. Maar hij is sneller dan ik. Weet iemand hoe ik het halster om kan krijgen?.
Citaat:(ik verzorg hem 1x per week, hij staat op een kinderboerderij, dus ik weet niet wat andere met hem doen, bezoekers mogen de wei niet in, maar er zijn wel andere verzorgsters).
komt wel goed hoor
Je gaat pas na de volgende stap, als je al weet dat die goed zal gaan. Daardooris elke volgende stap weer een succes-ervaring! Het mooie van dit leren in stappen is bovendien dat wanneer hij het toch even kwijt raakt of zelfs bang wordt, je altijd een niveau kunt terugvallen waar het nog wél goed ging! 
Dorienn schreef:topkomt wel goed hoor
.
Dorienn schreef:aah best wel jammer, is een leuk ding. Als mijn omheining shet-proof was mocht ie hierheen, maar de omheining is te hoog dus daar loopt hij zo onderdoor. Heb je hem al op bokt gezet?