sinds kort heb ik 2 hengsten veulens van 2 jaar bij,deze staan samen met nog een hengsten veulen van 6maand en een dominantere merrie van 6jaar.
Ondereen kunnen ze het echt goed met elkaar vinden en spelen ze steeds zoals achter elkaar aanlopen bokje,...
het heeft me veel moeiten gekost om aan de 2nieuwe paardjes kunnen aan te komen omdat ze 1.6maand alleen op de weide hebben gestaan zonder contact met mensen te hebben.
Het poetsen gaat sinds 3weken echt supper vlot.
ze staan 24/24-7/7 in de weide met schuilstal en onbeperkt hooi.
Maar nu ging ik woensdag de paarden korreltjes voederen komt er 1van de 2veulens aangelopen en richt zijn kont naar mij en geeft me echt een rake klap (die echt wel op mij bedoeld was) dit ging dus 2x dat hij naar mij trapte.
Donderdag wil ik weer gaan voederen komt hij terug draaien met zijn kont om weer een trap te geven deze keer gaf ik hem een tikje dat hij vooruit moest.
Nu vrijdag komt de 2de hengst en bijt gewoon in mijn benen tijdens het voeren
geef ik een tik op zijn neus dat hij moet los laten met gevolg dat ik nu al het vertrouwen weer kwijt ben en geen 1van de 2meer kan aanraken zonder angstige kenmerken..
Dit heb ik dus nog nooit mee gemaakt..
Is dit gedrag gewoon gekomen door 'verwend' te worden of door mij als een speeltje aan te zien aangezien ze dit normaal onder elkaar doen?
Weet niet of dit topic juist staat.
Hoop langs deze weg bruikbare tips te krijgen
Alvast bedankt.
vandaar deze aanvallen, is maar 1 manier zelf lijder worden, dus terug aanvallen tot ze bij je weg lopen een paar keer links om laten lopen dan weer rechts om tot ze dichter bij blijven, dan de leider opzoeken en aanhalen, daarna de rest begroeten, en jij bent de nieuwe lijder.

.. Ik zou die 6 jarige merrie er heel snel bij vandaan halen....