pony verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaxx

pony verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 16:46

ik wil mijn 5 jarige D-pony ruin eigenlijk binnen kort graag te koop zetten maar...

hij is heel dominant, en zal gelijk proberen de baas over je te zijn. maar als je direct laat zien dat je dat niet toe laat is het ook wel weer goed.
met andere paarden kan hij goed.
en onder t zadel is hij super braaf en wil hij alles voor je doen ik heb hem in ut L springen lopen en hij is L2 dressuur heb bijna de winstpunten voor ut M1
de reden van verkoop is dat ik met mijn jonge paard verder wil.
mijn probleem is dat ik bang dat hij uiteindelijk verkeert terecht komt, of zelfs bij de slager ofzo vanwege zijn gedrag op stal.
wat denken jullie ?
hebben jullie enig idee wat ik voor hem kan vragen enz?

ps. ik heb geen idee of dit hier goed staat sorry

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:56

Geen idee wat je voor hem kan vragen, dat kan ik moeilijk beoordelen zonder hem en zijn gangen te zien.
Als je in je advertentie duidelijk en eerlijk bent, dan scheid je al het kaf van het koren. Geef aan dat je pony een duidelijke en consequente hand nodig heeft en niet geschikt is voor beginners (hoe braaf ook onder het zadel).
Verkeerd terecht komen kan altijd, dat kun je niet voorkomen. Je kan de kans wel verkleinen door zelf te gaan kijken waar hij terecht komt, dan heb je in ieder geval een idee. Vraag ook naar de ervaring van de eventuele kopers en houd de boot af als je er geen goed gevoel bij hebt.
Succes!

Ankie2011

Re: pony verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 16:58

Kijk eens op Marktplaats wat ze vragen voor soortgelijke paarden en ga dan een beetje in die buurt van die prijsklasse zitten en plaats je paard in een taxatietopic op Bokt.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:34

Hee,

ik heb ook een erg dominate pony die altijd de baas wil zijn.
Maar toch hebben wij hem ook gekocht omdat ik alles met hem kan doen.
Echt een super pony, het heeft eventjes geduurd.
Misschien kan je ook wel met de kopers praten over een proeftijd o.i.d.

Succes!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:31

Gewoon zoals Dune al zegt: heel duidelijk maken in je advertentie dat het dier een consequente en ervaren baas nodig heeft.
En dus ook geen kijkers accepteren die hem voor hun dochtertje van 13 willen kopen.

De prijs kan niemand wat over zeggen met de info die je hier geeft. Dan kun je beter een taxatietopic opzoeken.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:22

idd zoals al ieder hier al zegt , duidelijk aangeven waar de nieuwe eigenaar aan begint , misschien is er wel een volwassen iemand op zoek naar een pony met een uitdaging. ik ben 29 en heb ook een pony .

zet er duidelijk bij geen beginners pony.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:36

Ik heb van de zomer ook een D-pony gekocht. Een arabische hengst van 4. Deze kwam bij een handelsstal vandaan, waar hij naartoe is gestuurd, omdat de vorige eigenaar niet met z'n gedrag kon omgaan (heb ik begrepen). Ze zeiden bij die stal dat hij net bereden was, maar nog flink doorgereden moest worden. Later heb ik van zijn oude eigenaar te horen gekregen dat hij al op L niveau was, maar te gevaarlijk werd om als hengst te houden. Ik had het paard inmiddels gecastreerd, maar heb in het begin wel te maken gehad met wat dominant (hengsten) gedrag. Door heel duidelijk aan te geven wat er wel en niet mag, is dit nu grotendeels over.

Voor jouw pony raad ik gewoon aan om iemand te zoeken die sterk in zijn/haar schoenen staat en durft aan te pakken. Verkoop 'm niet als kinderpony, dat kan fout gaan.

tanjaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 17:45

dankjullie voor de reacties!
hij is op het moment in behandeling bij een osteopaar omdat hij wat werfels niet goed heeft,
zij zij dat als dat weer recht was dat het ook al een stuk kon schelen.

xantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:21

hoop voor je dat het probleem dan is opgelost en anders eerlijk vermelden in je advertentie heb je de grootste kans iemand te vinden die ermee om kan gaan

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:20

ik hoop dat alles goed met hem gaat.

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:37

Ben benieuwd, hoe het nu verder met hem loopt.. Maar als je hem wilt verkopen dan zou ik er gewoon bij zetten dat hij gewoon een tikketje dominant is. Er zijn heus wel mensen die hem de baas kunnen

lieze101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:11

probeer nog zoveel mogelijk contact met de nieuwe eigenaar te houden en vraag eens dat je op bezoek mag komen, dan weet je direct of hij goed staat. De vroige eigenaar van mijn paard neemt nog geregeld contact op met mij om te vragen hoe het gaat. In de zomer komt ze altijd een keertje langs omdat ze dan in de buurt is.
Het is niet erg dat je pony dominant is, je zal misschien dan langer naar een baasje moeten zoeken omdat niet iedereen van een dominante pony houdt, maar ik weet zeker dat er ergens wel iemand is die goed kan rijden en direct laat zien wie de baas is. Je moet alleen goed vermelden dat hij dominant is en dus niet geschikt is voor beginnende ruiters.

loveeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:25

Mijn pony herken ik hier heel erg in en ik heb hem van een bekende gekocht en ik wil hem als ik hem verkoop (doe ik toch niet :P) het liefst aan een bekende verkopen. Wat je ook kan doen is hem voor een borg voor een maandje verkopen en als het dan goed gaat dan kan je hem ook echt verkopen.

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:02

Wat wil je zelf?
Wil je hem verkopen?
Hou je veel van hem?
Hebben jullie een band?

Wat een vragen :o
Dan kom je er uit OF je hem wil verkopen denk ik :9

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:29

Zet in de advertentie, niet geschikt voor beginners. zo voorkom je dat hij word doorverkocht.
Je kan er ook bijzetten pony met gebruiksaanwijzing. Ik snap niet waarom die dan meteen bij de slacht terrecht zou komen, de kwpn hengst Jazz staat ook bekend om zijn moeilijke gedrag en denk maar niet dat de slager geregeld Jazz nakomelingen slacht hoor. absoluut niet zelfs!
& je kan er ook bij zetten, goed tehuis is een prè en geen handelaren

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 01:40

julius_juut schreef:
Gewoon zoals Dune al zegt: heel duidelijk maken in je advertentie dat het dier een consequente en ervaren baas nodig heeft.
En dus ook geen kijkers accepteren die hem voor hun dochtertje van 13 willen kopen.

De prijs kan niemand wat over zeggen met de info die je hier geeft. Dan kun je beter een taxatietopic opzoeken.

dat over dat dochtertje van 13 vind ik nogal een "rare" opmerking;
Ook meiden (en jongens natuurlijk) van 13 kunnen en dominante pony aan,
mits ze natuurlijk de ervaring hebben, en met het beestje overweg kunnen.

Ik ken een meisje dat nu (in april) 14 is, wat 12 en half toen ze begon met rijden,
nu heeft ze een eigen pony; een hele dominante hengst,
maar de pony heeft vertrouwen in haar, en zij in de pony. en het gaat super goed.

Roxanneexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:35

Hallo

Ik zou gewoon erbij zetten dat je een ervaren ruiter zoekt
of een ruiter met goede begeleiding
en dat je hem op proef stalt bij iemand dan kan iemand bv een maand of 2 maanden kijken hoe jou pony bevalt klikt het niet of is hij te dominant weet je dat je iemand anders moet zoeken.
je kan ook altijd erbij zeggen dat je graag contact wil blijven houden.

Ik hoop dat je er een lief baasje voor zult vinden want dat is natuurlijk wel belangrijk als je je pony verkoopt.

succes !

jet99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:18

iklieftponys schreef:
julius_juut schreef:

dat over dat dochtertje van 13 vind ik nogal een "rare" opmerking;
Ook meiden (en jongens natuurlijk) van 13 kunnen en dominante pony aan,
mits ze natuurlijk de ervaring hebben, en met het beestje overweg kunnen.

Ik ken een meisje dat nu (in april) 14 is, wat 12 en half toen ze begon met rijden,
nu heeft ze een eigen pony; een hele dominante hengst,
maar de pony heeft vertrouwen in haar, en zij in de pony. en het gaat super goed.

oh wat leuk van dat meisje!

petitbrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:46

eerlijk blijven