Ik heb een hele fijne verzorgmerrie, Victoria. Ze staat bij mensen thuis samen met een ander paard, haar vriendje:)
Nu was Vic altijd erg gestressd als haar vriendje wegging en dan stond ze uren in haar stal heen en weer te lopen, nat in het zweet, tot haar vriendje terug was (tips hiervoor zijn ook altijd welkom).
Maar nu sinds een maand ofzo staat haar vriendje (tijdelijk) ergens anders, en staat er een andere merrie bij Victoria.
Ikzelf zit nu met blok en examens dus heb niet erg veel tijd om te rijden en Vic krijgt dus tijdelijk een beetje minder aandacht (komt wel nog regelmatig buiten enzo hoor). Maar nu is ze sinds haar vriend weg is erg apathisch in haar stal. Ze draait haar niet om als je eraan komt, ze draait haar zelfs niet om als je haar staldeur openmaakt en ze staat daar gewoon te staan... Ik vind het echt erg zielig!
Om te rijden gaan we nu met de winter naar een binnenpiste in de buurt, samen met nog andere paarden inclusief het vriendje dat vroeger bij Vic stond.
En hoewel ze daarvoor altijd gek was van andere paarden doet ze nu behoorlijk zuur naar elk paard dat langs haar loopt tijdens het rijden. Dan gaan de oortjes plat en gisteren heeft ze zelfs naar 1 paard proberen stampen. Helemaal niet van haar (vroegere) gewoonte. Ook tijdens het rijden gaat het minder vlotjes (al heeft dat ook te maken met het feit dat ik niet zoveel kan rijden voor het ogenblik).
Heeft er iemand iets van tips waarmee ik aan de slag kan om Victoria terug wat blijer te maken? Haar vriendje komt wel terug en ik hoop dat het dan allemaal wel betert maar in tussentijd zou ik toch ook graag iets proberen doen voor haar!
Alvast Bedankt!!
Sanne
dat kost niet zo veel tijd als rijden en ik denk dat ze dat wel fijn zou vinden. Het lijkt erop dat ze gewoon erg heimwee naar haar vriendje heeft