geopatische belasting/aardstralen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 15:12

Op het risico dat dit onderwerp als belachelijk en ongeloofwaardig word afgedaan, plaats ik het toch maar:
wie heeft ervaring met geopatische belasting en weet er meer over te vertellen (invloed op gedrag, gezondheid, etc.).
En welke bedrijven zijn nu echt goed om dit probleem aan te pakken en die een methode gebruiken die ook nog controleerbaar is zonder dat je in een zweverig/vaag circuit beland en alles op suggestie gefundeerd word.
Ben benieuwd.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:46

Mijn staleigenaar heeft bij de aanleg van de stallen er naar gekeken, dit omdat zijn vrouw er supergevoelig voor is. Paarden zijn kerngezond, en op 1 enkel koliekgeval na heb ik in de ruim 25 jaar dat ik daar kom geen ziektegeval meegemaakt, met een gemiddelde van 7 paarden die er staan.
Ik ken ook een geval die verhuisd werd naar een andere stal waar aardstralen waren, dier at spontaan niet meer en na 2 weken was hij ook enorm weggeteerd. Geen spiermassa meer, helemaal niets. DA stond voor een raadsel, en uiteindelijk bleek die stal ook op aardstralen te liggen. In een andere stal at het dier spontaan weer. Het dier was ook verder ingeteerd dan normaal zou zijn bij 2 weken niet eten, dan was de spiermassa niet zover ingeteerd.

Niet paard-gerelateerd, maar huilbaby's en slecht slapende kinderen komt ook vaak door aardstralen. Aardstraling veroorzaakt heel veel vage klachten, alleen zijn er mensen en dieren die er supergevoelig voor zijn en er zijn ook mensen en dieren die er totaal ongevoelig voor zijn.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:53

Zelf ben ik absoluut nuchter en ik zie mezelf absoluut niet als zweverig. Even om te beginnen :D

Maar dit is een verhaal van een familielid: een boer (over nuchter gesproken dus!)
Zijn paard bleef maar kreupel. DA erbij geweest, fysio, de hele rattaplan en niks hielp.
De klachten bleven maar vaag en het beest bleef dus maar kreupel.

Ze hebben toen na heel lang wikken en wegen iemand erbij gehaald die verstand had van 'alternatieve' zaken.
De behandelaar heeft gezegd dat het door aardstraling kwam en het paard is vervolgens een poos (paar weken dacht ik) ergens anders gestald.
Als een soort testje. En wat gebeurde: paard werd er beter van. Niet te geloven....

Ze hebben nu bij de eigen stal een soort bliksemafleider geplaatst, die ervoor zou zorgen dat het paard geen last meer had.
En het klopt; paard heeft er dus echt geen last meer van!

Tja: ik ben niet zo van het alternatieve. Maar dit vond ik dus toch wel bijzonder.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78527
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:56

Overigens ben ik zelf ook bijzonder nuchter, ben meestal wel van de verklaringen zoeken en die kan ik met aardstralen ook niet geven, maar ik heb inmiddels al genoeg gezien en gehoord dat het gewoon vreemde dingen doet.
Overigens, in de ruim 25 jaar ook maar 1 keer een kreupelheid meegemaakt, en dat was bij mijn eigen merrie door een verstapping.

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:56

Ik weet niet of het het zelfde is als jij noemt,

Wij hadden een nieuwe buitenbak, op een plek waar nooit eerder iets was.
Nu kreeg mijn pony een soort schokje leek het wel als ze op 1 zijde langs 2 palen liep. Of het een schokje was weet ik niet maar zij reageerde alsof ze een schokje in haar achterhand kreeg. Na een aantal rondjes, wilde ze uiteraard niet meer langs die 2 palen.
En dit was elke keer. Meestal was ze het na een weekje niet in de bak gereden te hebben het een soort van "vergeten" dus dan liep ze de eerste rondjes zonder gedoe erlangs, maar wel weer op exact de zelfde plekken een reactie alsof ze een schokje kreeg.
Ja en dan natuurlijk niet meer langs de bakrand willen lopen op die zijde. Logisch.

Iedereen verklaarde me voor gek..... Na een aantal maanden ginger er wat meer mensen klagen over "iets raars daar".

Ik weet nog steeds niet wat het nu geweest is want ik heb mijn pony verhuisd.

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:57

Ik heb er ervaring mee...

Onze paarden zijn 1,5 jaar geleden verhuist naar een nieuw gebouwde stal. Niets aan de hand verder. Alle paarden waren goed te pas en zaten (voor het oog) goed in hun vel. Vorig jaar maart zijn wij echter begonnen om onze merries bij de hengst te doen. Het ging om vijf van onze merries en na bij allemaal 2 of 3 pogingen gewaagt te hebben was er nog geen een drachtig. De DA vond dit erg vreemd aangezien onze merries hardstikke gezond waren en geen vocht of wat dan ook in de baarmoeder hadden. Hij opperde toen dat er wellicht aardstralen zaten. Nuchter als ik ben heb ik hier eerst om gelachen, maar met het idee van 'baad het niet dan schaadt het niet' toch iemand gebeld waar kennissen van ons goede ervaringen mee hadden. Dus zo gezegt zo gedaan. Man kwam langs en begon 'te meten'. Direct concludeerde hij dat het niet vreemd was dat de paarden niet drachtig werden, want het zat vol met aardstralen. Sterker nog hij zei dat ik er ongetwijfeld ook last van zou hebben. Hij somde een heel rijtje met klachten op en tja als ik eerlijk was had ik van alles in meer of mindere mate last... Dus hij heeft koperen platen neergelegt en de volgende dekking waren er 3 merries drachtig. NOg een dekking later was de 4e ook drachtig en daarna zijn we gestopt.

Hij heeft mij zelf ook 'laten meten' voor en na de koperen platen en zelfs ik kon de meting doen. Mijn idee over aardstralen is compleet veranderd en ik weet nu uit ervaring dat je er gewoon heel veel last van kan hebben!

mebianca

Berichten: 625
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:04

Ik werk met Demeter boeren veel bedrijven zijn "gecontroleerd" door een meneer met een wichelroede voor aardstralen. http://bdvereniging.nl/dynamischperspectief/dp200201.pdfDit om de oogst veilig te bewaren en etc. Wel interessant maarja of het nou echt helpt voor de groenten??dat is moeilijk te controleren.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:41

Ik denk dat je al heel snel de term vaag en zweverig gebruikt bij o.a. aardstralen maar ook bij paranormale activiteiten.
Dat komt waarschijnlijk omdat je als mens zijnde altijd een verklaring zoekt en men weet ook dat wanneer je bewust gemaakt wordt van bepaalde klachten je vaker minder last krijgt hiervan.

Om waarheid te bewijzen zul je dingen moeten ervaren (zoals rondvliegende planken en tafels bij zogenaamde "spookhuizen" in het paranormale cirkeltje of door, wat wij bijv. wel eens gedaan hebben, zonder medeweten van stalgenoten aardstralen omleiden/wegkaatsen, waardoor na enkele tijd sommige stalgenoten ineens tot de conclusie kwamen dat hun paard, wat al jaren een bepaald hoofdzakelijk druk karakter toonde ineens rustig is sinds... of niet meer steeds ziek of kreupel oid. Doordat zij niet op de hoogte waren is het bewijs dat het werkt toch sterker).

Aardstralen kunnen niet alleen bepaalde klachten mbt de gezondheid geven, maar ook onrust, een sfeer waar je je niet lekker voelt, niet op die locatie wilt blijven hangen. Het afweren van aardstralen kan dus de gezelligheid en aantrekkingskracht van een locatie verbeteren. Mensen voelen zich meer thuis, blijven makkelijker plakken, paarden zijn minder druk, minder opgejaagd/opgefokt. Paarden zetten weer sneller gewicht aan, krijgen sneller weer spieropbouw, raken makkelijker drachtig enz. enz. Kinderen zijn relaxter, er zijn minder ruzie's enz. enz.

Als je dit groter uitdenkt, zo is het makkelijker te begrijpen waarom de winkel op de hoek wél altijd druk en gezellig is maar de winkel ernaast gaat alweer naar een nieuwe eigenaar die met weer een nieuw idee gaat proberen daar wat van te maken enz. enz.

Vanaf mijn jeugd af aan maakt mijn vader koperen 8ten en mijn moeder meet en plaatst, en we hebben al talloze situaties positief zien veranderen. Mijn moeder werkt overal door het land, ook in het buitenland.

Bij het meten kun je dit zelf ook proberen, als je dat probeert voel je de kracht van de aarstralen ook in de wichelroede terwijl deze beweegt, je merkt dat je deze niet zelf beweegt maar dat deze bewogen wordt door een andere kracht, soms heel heftig en soms heel voorzichtig. Het voordeel is dat je niet hoeft te geloven in wat-dan-ook om dit te voelen.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 19:26

Mensen, bedankt voor de reacties, ik geloof dat het zweverige wel mee valt zo te lezen...
Ik vind het zelf nogal een thema waar ik niet zo veel mee kan om de simpele reden dat ik er niet in geloof. Althans, tot op heden...nou ja, geloven doe ik nog steeds niet helemaal, maar kan op dit moment nog maar 1 oorzaak bedenken van zaken die bij ons spelen en dat is dus die geopatische belasting. Al menigmaal attendeerden mensen mij op dit fenomeen en ik wuifde het steeds weg als zweverige onzin en ik wilde er verder geen woord over horen, temeer omdat ik nergens kan achterhalen of e.e.a. (wetenschappelijk) bewezen c.q. gemeten resultaten zijn over behandeling hiertegen. Ben wat betreft wel iemand die op gepaste afstand zaken bekijkt die niet te bevatten zijn en er liever nog voor wegloopt.
Ik (en ik niet alleen) ben nu op een punt gekomen dat ik niet meer om dit onderwerp heen kan temeer omdat de situatie te zot voor woorden is en derhalve op zoek moet naar iemand die hierin bekwaam is en de situatie kan meten en behandelen. Maar ja, in de zoektocht naar een deskundige kom ik nogal wat mensen c.q. bedrijven tegen die ik op zijn minst dubieus durf te noemen.

@mebianca: ik krijg de site helaas niet geopend, zie iets van groene slierten en dan slaat de pc vast. ik zal het later nog eens proberen

@ShamalArabs: ik snap wel wat je bedoelt, bedankt voor je verhaal, het is me duidelijk. Zou je me nog willen vertellen hoe dat werkt met zo'n koperen acht? En vanuit welke locatie werkt jouw moeder?

@Iorrr: kun je wat meer vertellen over die persoon die het bij jullie heeft opgelost.

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:13

Het is een man uit Lemelerveld. Geen idee waar jij vandaag komt. Aardige en rustige man die duidelijk verstand van zaken heeft. Ik dacht er net zo over als jij en dit pakt hij heel nuchter op. Hij zei direct: ik zal het je laten zien/voelen en dit heeft hij ook gedaan. Daarbij is het resultaat verbluffend, dus sindsdien geloof ik er in. Ja.

Als jij zijn contactgegevens wilt dan zoek ik ze even voor je op!

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:20

Ik meet ze, aardstralen en wateraders.En voel ze al meteen bij een vermoeden van een straal.Er was een bak waar er bij de ingang 1 liep, mijn paard werd daar helemaal dol.Is niks zweverigs aan hoor is gewoon een natuur verschijnsel.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 17:19

Marleen_usar, je hebt pb.

Ik heb inmiddels diverse mensen c.q. bedrijven gesproken die dergelijke verschijnselen aanpakken. Maar echt vrolijk word ik hier ook niet van, niemand die dezelfde methode hanteert en de prijsverschillen zijn zo enorm. Heb tot nu toe 1 persoon gesproken die me op een logische manier kon uitleggen waarom aardstralen of aardbreuken voor problemen kon zorgen en hoe dit is op te lossen. En dan is er van een zweverig gedoe ineens een logisch natuurkundig optelsommetje gemaakt. En of dit nu ook de juiste persoon is om te vragen, geen idee, ik zie door de bekende bomen het bos niet meer. Iedereen vind dat hij/zij de juiste wijze hanteert en terecht natuurlijk, maar pik daar als leek maar eens de goede uit. Ik ga nog even door met informatie opvragen...

@Iorrr: ik weet niet waar lemelerveld ligt, klinkt als richting Gelderland? wij zitten zelf zuidelijk (Brabant).

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:20

Ja het ligt in de buurt van Zwolle ;)

mebianca

Berichten: 625
Geregistreerd: 09-04-10
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:12

labe schreef:
Marleen_usar, je hebt pb.

Ik heb inmiddels diverse mensen c.q. bedrijven gesproken die dergelijke verschijnselen aanpakken. Maar echt vrolijk word ik hier ook niet van, niemand die dezelfde methode hanteert en de prijsverschillen zijn zo enorm. Heb tot nu toe 1 persoon gesproken die me op een logische manier kon uitleggen waarom aardstralen of aardbreuken voor problemen kon zorgen en hoe dit is op te lossen. En dan is er van een zweverig gedoe ineens een logisch natuurkundig optelsommetje gemaakt. En of dit nu ook de juiste persoon is om te vragen, geen idee, ik zie door de bekende bomen het bos niet meer. Iedereen vind dat hij/zij de juiste wijze hanteert en terecht natuurlijk, maar pik daar als leek maar eens de goede uit. Ik ga nog even door met informatie opvragen...

@Iorrr: ik weet niet waar lemelerveld ligt, klinkt als richting Gelderland? wij zitten zelf zuidelijk (Brabant).


Zou je een klein beetje kunnen uitleggen wat die persoon dan zei over waarom aardstralen of aardbreuken voor problemen kunnen zorgen en hoe dit op te lossen is? Wat ik begreep van een Demeter teler die dit had uitgevoerd dat je de "plek" gewoon moest ontwijken.. nu ben ik wel benieuwd wat dan de andere oplossingen zijn. Meer informatie over Demeter kan je hier vinden: http://www.demeter-bd.nl misschien kunnen zij je ook helpen aan iemand die deze verschijnselen kunnen opsporen.

_Canter_
Berichten: 141
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:33

Ook hier wilden we er eerst niet aan, maar zijn inmiddels overtuigd....
De paarden bleven hoesten, eerst hielp bv homeopathie nog, later niet meer. We zijn bij Eric Laarakker geweest, daar werd gemeten dat ze zwaar geopathisch belast waren (geowatte.......??????). En dat geen enkele therapie zou aanslaan zolang dat niet opgelost was.
We hebben lang lopen dubben, want het zou 1500 gulden kosten om te meten en te ontstoren.
Toch maar gedaan en......met succes. De paarden waren direct al veel rustiger op stal. Stalbed was schoner, ze draaiden minder en het hoesten werd duidelijk minder. We hebben eigenlijk nooit meer problemen gehad.
Er dient wel jaarlijks een hermeting en evt correctie plaats te vinden. Daar zijn we helaas wat te makkelijk in ('t kost ook nogal wat).
De belasting voor onszelf was overigens ook enorm. De stal grenst zo'n beetje aan onze slaapkamer, de slaapkamer dient juist de 'schoonste' plek te zijn omdat je 's nachts behoort te kunnen opladen, en in onze slaapkamer zaten kruisende breuklijnen.
We hebben tevens advies gehad om de DECT telefoon eruit te doen, draadloos internet of niet aan of steeds uit te zetten. Geen electriciteitdraden langs/onder bed en geen gsm aan in huis 's nachts. Dit laatste valt onder straling van electrosmog en is geen geopathische belasting (dat gaat over de wateraders enz). Ons werd verteld dat de aanwezigheid van breuklijnen de stralingen van UMTS, GSM, radar, enz terugkaatst en de boel verergert.
Nog steeds vind ik het wel een lastig begrip, maar wáár is het!!
Momenteel moet er weer wat gebeuren want één van onze honden knapt maar niet op, zelfde verhaal eigenlijk, allerlei therapieën willen maar niet aanslaan. Uit bioresonantie onderzoek bleek dat hij zwaar geopathisch belast is. We schrokken hier wel van en zullen dus snel weer laten meten.....

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:34

wow TS wat een verhaal, maar ik geloof je wel hoor. Wij hebben in onze tuin ook een waterader lopen en durf het bijna niet luidop zeggen, maar als ik het bed in huis anders zet/oriënteer, slaap ik heel moeilijk. Bij mijn vriend z'n pa, liggen er loden platen in de kelder om de straling van een waterader "af te schermen" omdat je anders een goede nachtrust kan vergeten. (gejaagd gevoel, geen second gerust)

De aarde is een reuze magneet en elk levend wezen heeft een bepaalde elektrische lading, dus het is niet onbegrijpelijk dat we gevoelig kunnen zijn voor "aardstralen en wateraders" met elk hun eigen energie (fysisch/natuurkundig aspect). Maar helaas zijn hier niet "zo veel" mensen mee bezig en zijn er idd veel die het geheel een ongeloofwaardige kant bezorgen...
ik kan je helaas niet helpen met het doorverwijzen naar iemand die er "professioneel" mee bezig is.

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 19:42

ik had gisteren een heel verhaal over onze situatie geschreven en nadat ik het had geplaatst, voeld ik me toch ongemakkelijk om hier zo open over te praten. Heb het gewist, kennelijk heeft Petitparis het net nog kunnen lezen gezien de reactie :D
ik geloof dat ik nu wel over mijn koudwatervrees heen ben

Dat over magnetisme en conflicterende aderen en/of breuken die voor trilling, straling e.d. zorgen, dat is iets wat ik tenminste nog begrijp. Er staat hier niet zo gek ver vandaan, een zendmast, wie weet zorgt die voor irritatie? Nu is het wel zo dat als je in Nederland een plek wilt vinden om te wonen waar geen enkele mast, hoogspanningskabel, etc. staat, dat je het zoeken net zo goed kunt staken, die dingen zijn overal....
Ik heb nu verschillende mensen/bedrijven gesproken en er was er maar 1 die mij een helder verhaal vertelde, die persoon komt ook langs. De rest deed vaag, werkte op afstand zonder daadwerkelijk iets tastbaars te doen, vertelden dingen die mij ongeloofwaardig in de oren klonken en de tarieven waren schandalig hoog (waar overigens ook door niet allemaal duidelijk over werd gedaan, een eindbedrag werd niet genoemd, maar wel een getal van 4 cijfers). Dan krijg ik toch het gevoel dat ik ga betalen voor gebakken lucht, ik begin nu eenmaal niet aan zaken waar ik vooraf al geen goed gevoel bij heb.
Of het echt effect gaat hebben, geen idee, ik hoop van wel...:we hebben een paard een week lang op de kliniek gehad met nogal extreme gedragsproblemen (waar ik overigens al iedereen die er verstand van heeft over heb benaderd, 3 x fysiek volledig laten onderzoeken door reguliere en holistische arts). Aanvankelijk dachten wij dat dit paard helse pijnen had gezien haar gedrag, vandaar de beslissing om haar naar de kliniek te brengen zodat ze van voor naar achter, van boven tot onder en van binnen naar buiten nagekeken kon worden. Vanaf het moment dat ze op de kliniek was, verdwenen het gedrag als sneeuw voor de zon en ondanks dat ze alles hebben gedaan om haar te triggeren, ze bleef zich gedragen als een volkomen normaal paard. En....uit alle onderzoeken is geen enkele afwijking naar voren gekomen, paard is kerngezond.
Vanmorgen hebben we haar opgehaald en binnen 5 minuten begon het gespook weer, en daarmee zakte bij ons weer de moed in de schoenen. Dan is er bij ons "iets" waardoor ze zich zo bizar gedraagt.
Nou ja, we hebben in ieder geval 1 week rust gehad, vanaf vandaag is het weer gedaan met onze nachtrust en krijgen de andere paarden weer de nodige stress voor hun kiezen door het gedrag van dit paard.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:03

_Canter_ schreef:
We hebben lang lopen dubben, want het zou 1500 gulden kosten om te meten en te ontstoren.


JEZUS! Wat ben jij genaaid zeg!! logisch dat deze tak zo'n slechte naam krijgt met zulke bedragen!!
Hier in onze kennissenkring (er leggen/meten er meerdere) hebben we het over gem. 60 euro (afhankelijk van de koperprijs) (meten én plaatsen) EXCL. benzinekosten hoor, anders redt je dat niet natuurlijk!!
Maar ja, misschien komt dat omdat wij meer van het helpen zijn en niet zo van winst maken oid, zowel van huis uit als wijzelf bij de paarden!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:20

labe schreef:
Of het echt effect gaat hebben, geen idee, ik hoop van wel...:we hebben een paard een week lang op de kliniek gehad met nogal extreme gedragsproblemen (waar ik overigens al iedereen die er verstand van heeft over heb benaderd, 3 x fysiek volledig laten onderzoeken door reguliere en holistische arts). Aanvankelijk dachten wij dat dit paard helse pijnen had gezien haar gedrag, vandaar de beslissing om haar naar de kliniek te brengen zodat ze van voor naar achter, van boven tot onder en van binnen naar buiten nagekeken kon worden. Vanaf het moment dat ze op de kliniek was, verdwenen het gedrag als sneeuw voor de zon en ondanks dat ze alles hebben gedaan om haar te triggeren, ze bleef zich gedragen als een volkomen normaal paard. En....uit alle onderzoeken is geen enkele afwijking naar voren gekomen, paard is kerngezond.
Vanmorgen hebben we haar opgehaald en binnen 5 minuten begon het gespook weer, en daarmee zakte bij ons weer de moed in de schoenen. Dan is er bij ons "iets" waardoor ze zich zo bizar gedraagt.
Nou ja, we hebben in ieder geval 1 week rust gehad, vanaf vandaag is het weer gedaan met onze nachtrust en krijgen de andere paarden weer de nodige stress voor hun kiezen door het gedrag van dit paard.



Heb je haar wel eens in een andere box gezet? ergens waar ze meer of juiste minder kan zien... ik heb er 1 die MOET een raam hebben, anders gaat ze helemaal uit haar naadje, dan staat ze te steigeren, klauwen, bijten, bokken, rennen, werkt zich compleet in het zweet, haalt haar tanden langs het tralies, probeert over de voorwand te springen en als dat niet lukt probeert ze zich een weg naar buiten te vreten door de voorwand (met gemetselde muren) heen, en ze steekt met dat gedrag alle paarden aan....

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:00

Nou dit is allemaal niet zweverig ...wij zijn in April naar Duitsland verhuisd met natuurlijk de paarden.( Lekker cheap boerderij kopen he)
Die zijn alle 5 nog nooit ziek geweest totdat we hier kwamen wonen begon de ellende..na maandenlang dierenarts elke dag over de vloer en de rekeningen binnenstroomden alsof het water was..
Dierenarts gaf de moed op en zei over 1 paard dat het beter was om hem in te laten slapen...andere dierenarts wist het ook niet meer..al met al duizenden euro's luchter en geen stap verder..ik op zoek naar homeopatische arts met spoed want Max ging slechter en slechter..zij heeft alle paarden doorgemeten en jawel allemaal belast door straling, van een breukresonantie en militaire radar dat kon kloppen want er staan verderop dus zendmasten (dat kon zij niet weten hoor) ...en dus ook al hun kwalen kwamen naar boven..
Goed er is weer hoop dacht ik..bij haar met alle 5 in behandeling en Tom Stoekenbroek gebeld of hij de boel kon komen meten..die kwam gelijk na de kerst en kwam tot de conclusie dat er wel militaire stralingen waren maar de wateraders die hier onder de stal liepen waren heel bijzonder..over heel het gedeelte van de stallen lag om de 1,5 m een ader..dit schijnt ongewoon te zijn..

Hij een koperen geval geplaatst en in huis een I-doh en met 4 paarden gaat het weer uitstekend behalve met de kleinste komt het waarschijnlijk niet meer goed die is al zover en zal ik toch vandaag of morgen moeten besluiten of hij zo nog wel een paardwaardig bestaan kan leiden.
Maar goed de klachten waren dus bij allemaal dat de lever niet optimaal meer werkte, bij 2 luchtwegproblemen ernstig!!!
Stofwisselings problemen en ze waren niet aan gang te krijgen..
Dus als de lever niet zo goed zijn best meer doet dan krijg je van alles en nog wat en word van kwaad tot erger..
Ik snap nog steeds niet wat die dierenartsen aan het klootviolen hebben geweest hoor..hij heeft liters bloed getrokken en kwam dan alleen tot de conclusie dat die kleine insuline resistent zou zijn...ja duhhhhh

Al met al heb ik nu een pagina vol geloof ik maar waar het om gaat is dat het echt geen kwaad kan om de boel te laten meten en zo duur hoeft dat niet te zijn. En kan je een hoop ellende en verdriet besparen.
Ik ben nu bij Tom Stoekenbroek uit Afferden en ik moet zeggen een heel bijzondere man en die is eerlijk en goed.
Dit is mijn ervaring in ieder geval....

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 01:24

ik heb haar al geprobeerd in een andere box te zetten, daar reageerde ze hetzelfde op. Alleen het paard wat eerst in de stal stond waar zij nu staat, is op zijn nieuwe plek wat anders in zijn gedrag. Minder timide, dat valt me wel op, maar verder vertoont ze op andere plekken ook gestoord gedrag. De stal waar ze nu in staat kan ze naar buiten kijken, is naast een grote roldeur van de schuur en alle boxen hebben een halfopen bovendeur. Haar vorige box is zo'n beetje verwoest door haar gedrag, maar daar hebben wel vaker paarden in gestaan en vertoonden geen afwijkend gedrag.
Op de kliniek stond ze in een box waar ze niets kon zien behalve de stalgang en was zij de eerste dagen zelfs het enige paard op de kliniek. Komt bij dat ze op de kliniek de hele dag op stal stond uitgezonderd het moment dat ze aan de hand werd gestapt of even gelongeerd, bij ons loopt ze overdag in de wei en krijgt ze daarnaast ruim ruwvoer, aandacht en afleiding. Ik heb het advies meegekregen om thuis de zijwand dicht te zetten zodat ze niet geprikkeld word door de buurpaarden. Ik houd helemaal niet van zulke gevangenissen, maar we hebben het profesorisch toch maar dichtgezet om te proberen. Maakt dus ook geen verschil. De keren dat ik de paarden eens wat langer op stal hield door bijvoorbeeld slecht weer, werd ze knettergek en had ik mijn handen vol om haar op weg naar de wei rustig te houden. En ik weet dat zij voorheen nooit problemen had met lang(er) op stal staan, ik ken dit paard al voor wij haar kochten als probleemloos, braaf, gewillig en lief. Het ligt dus wel aan de stal kennelijk, maar wat?
Verder hebben we al van alles geprobeerd qua stal, weidegang, bij welk paard wel en niet, meer of minder paarden erbij, meer of minder aandacht, wel of niet negeren van haar gedrag. Ze is letterlijk in gevecht met haarzelf en de omgeving, zo kan ik het denk ik wel omschrijven.

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Re: geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 02:36

Of je erin gelooft of niet het is dan toch misschien de moeite waard om voor 55 euro haar even door te laten meten...dan weet je gelijk of ze stralingvrij is of wat er ook aan de hand kan zijn..Het is het proberen waard toch voor die paar centen..ik heb het in Gees laten doen.Bij Suzanne Hordijk.
Nu is dat voor mij ook allemaal abacadabra maar heb het maar op me af laten komen en ik heb er bij alle 5 wel baat bij gehad 1 wat minder maar die valt nu weer terug dat ging beter..als ik die dierenartsen hier had laten prutsen had ik nu lege boxen gehad..ze waren er zo slecht aan toe dat een rit kliniek niet haalbaar was..dat had pure dierenkwelling geweest. Niemand kon me meer helpen en Suzan zei kom op we gaan het proberen op een zondagavond terwijl ik net had besloten om die kleine te verlossen van de pijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: geopatische belasting/aardstralen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:46

Er is geen enkel erkend bodemadviesbureau dat dit soort metingen doet. Ook is nog nooit met wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat aardstralen bestaan.

Mensen dit is kwakzalverij!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:53

Je paard word niet doorgemeten door een bodemadviesbureau nee...duhhhh..er staat ook suzan hordijk dat is een homeopatische dierenarts...of @arabesk bedoelde je dat niet?

Ja dat vind jij kwakzalverij en dat mag je vinden..vind ik allemaal prima..maar de dierenartsen hebben de handdoek in de ring gegooid en konden niks meer doen ze snapten er niks van wat er met hun aan de hand was....oke je mag het kwakzalverij vinden hoor..ik respecteer ieder zijn mening..maar mijn paarden zijn nu wel aan de beterende hand...en voor mij is dat dus het bewijs..ik deel gewoon mijn ervaring en thats it.

En wat ik goed vind voor mijn beesten dat gebeurd gewoon wat een ander er ook van zegt. ;)

labe
Berichten: 380
Geregistreerd: 18-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 13:55

Arabesk schreef:
Er is geen enkel erkend bodemadviesbureau dat dit soort metingen doet. Ook is nog nooit met wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat aardstralen bestaan.

Mensen dit is kwakzalverij!


Klopt, er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek dat heeft aangetoond dat geopatische belasting gezondheids en/of gedragsproblemen veroorzaakt. Feit is echter wel dat er daadwerkelijk mensen gezondheidsproblemen hebben die in de nabijheid van stoorzenders wonen, het verband hiertussen is weliswaar niet aangetoond, maar is de enige verklaring en na verhuizing verdwijnen de klachten. En dan zou ik toch geneigd zijn om hierin ook de oplossing te zoeken als je alles al hebt geprobeerd en niets helpt.
Ik ben net zo kritisch en zoek voor alles een logische verklaring en gebruik ook maar mijn boerenverstand, in onze situatie is die er echter niet. Alles waarvan we tot nu toe aannamen wat de problemen veroorzaakt, blijkt het helaas niet te zijn.
Gelukkig is er bij dieren niet zo iets als een placebo-effect, ik zal wel zien wat dit uithaalt, ik ben te nuchter om te zeggen dat het heeft geholpen als het suggestie is en daarvoor is het gedrag van ons paard zo bizar, daar valt weinig over te suggeren....