Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xxlhorsy97 schreef:hey
mijn paard heeft geen respect voor me, is alleen te houden met een stang-bit tijdens het rijden, en luistert alleen als het haar uitkomt.
ze is nog maar 5. met freestyle methode gaat het (bijna) niet, zodra we gaan los werken valt ze aan als ik dr wil corrigeren, aansporen enz.
ze wil gewoon de leider (baas) zijn.!!
daarmee valt gewoon niet mee bezig te kunne zijn![]()
kan iemand me helpen, tips zijn ook altijd welkom!
aerdenhout1 schreef:Misschien toch niet je eigen onderschrift navolgen en zelf iets meer gaan denken?
aerdenhout1 schreef:Dan word het hoog tijd om minder achter de PC te zitten...of het moet zijn dat je goede instructie zoekt!!!!!!!!!!!

Dilan1993 schreef:Wat doet je paard dan allemaal? Dominant kan uiten in verschillende vormen
Al denk ik persoonlijk dat je wel wat jong bent om een dominant paard aan te kunnen. Ik zou iemand zoeken die goed weet waar ie mee bezig is. Liefst iemand in de buurt, zodat je ook later nog eens om hulp kunt vragen als je vast zit.
xxlhorsy97 schreef:mijn instructrice zei; gewoon volhouden. en met die gedachte ging het steeds beter.
ik heb een paar lessen van Emiel Voest, freestyle methode gevolgd. die dame zij dat ze zelden zon paard mee maakt
opgegeven moment begon ze wel te luistere naar haar.(die die doet haar werk al weet niet hoelang) maar ik moet er uiteindelijk gaan doen.
ben nu nog bezig met leren daarvan... maar dacht dat ik miss bij BOKT wat meer tips kon krijgen!
"dan word het hoog tijd om minder achter de PC te zitten... of het moet zijn dat je goede instructie zoekt!!!!!"
lekker dan! dat helpt zeg! en van de "PENNY" vink ook al zo geweldig, daar kan ik wat mee zeg!
Sammyoo schreef:Ik vraag mij af of een dominant trekpaard geschikt is voor een meisje van veertien? Dat is niet onaardig bedoeld hoor, maar je moet wel aan je eigen veiligheid denken.
xxlhorsy97 schreef:Dilan1993 schreef:Wat doet je paard dan allemaal? Dominant kan uiten in verschillende vormen
Al denk ik persoonlijk dat je wel wat jong bent om een dominant paard aan te kunnen. Ik zou iemand zoeken die goed weet waar ie mee bezig is. Liefst iemand in de buurt, zodat je ook later nog eens om hulp kunt vragen als je vast zit.
ze ziet me soms gewoon nie staan en doet dan wat ze zelf wil,
maakt leeftijd wat uit?, met haar kracht kan ze zelfs een volwassene omgooien.
of bedoel je qua kennis, daar geef ik je gelijk in, maar daar ben ik op dit moment volop in leer.
VivaLaVida schreef:xxlhorsy97 schreef:mijn instructrice zei; gewoon volhouden. en met die gedachte ging het steeds beter.
ik heb een paar lessen van Emiel Voest, freestyle methode gevolgd. die dame zij dat ze zelden zon paard mee maakt
opgegeven moment begon ze wel te luistere naar haar.(die die doet haar werk al weet niet hoelang) maar ik moet er uiteindelijk gaan doen.
ben nu nog bezig met leren daarvan... maar dacht dat ik miss bij BOKT wat meer tips kon krijgen!
"dan word het hoog tijd om minder achter de PC te zitten... of het moet zijn dat je goede instructie zoekt!!!!!"
lekker dan! dat helpt zeg! en van de "PENNY" vink ook al zo geweldig, daar kan ik wat mee zeg!
emiel is een man.....??