Pony stoot zijn hoofd (ernstig)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Hoefslag_

Pony stoot zijn hoofd (ernstig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:55

hallo allemaal,
mijn 4 jarige e-pony ruin heeft zijn hoofd al een aantal keren flink gestoten, dit vind ik erg jammer omdat er plekjes komen en daar baal ik echt van.
vanochtend kwam ik op stal om de paarden te voeren, daar stond hij met 2 sneeën van ieder 6 cm op z'n hoofd...
ooooh, daar gaat z'n mooie hoofdje. ;(
ik baal er echt zo erg van!
wat kan ik hier tegen doen?...
ik denk dat het komt door de voerbak, deze is niet bepaalt groot en staat redelijk laag.
omdat hij heel veel voer krijgt knoeit hij ook, en later eet hij het voer dat onder de voerbak ligt op...
ik denk dat hij op dat moment z'n hoofd stoot...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:57

Kan heel goed. Zonder voerbak zetten een optie? Hebben we bij de mijne ook gedaan nadat hij 2x echt heel naar zn hoofd kapot had gestoten (2e keer een hoop hechtingen, botvlies beschadigd, etc). Voerbak eruit geschroefd en nooit meer problemen.

haha, kleine edit, 1x hard gestoten met een diepe snee, en 1x vastgelegen met hoofd onder voerbak en toen dus zn hele hoofd gesloopt. Zie de ezel opmerkingen nu al binnen druppelen _O-

Op de bestaande plekjes kan je als ze niet te diep zijn calendula of honingzalf smeren, dan herstellen ze vaak net even mooier.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 02-01-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:57

:D :D :D :D :D Jou paard is dus niet zo slim als een ezel!
Sorry, schot voor open doel!
Weet je zeker dat hij zijn koppie stoot aan de voerbak? Wie voert hem?

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:01

mmmmm, bedankt dat jullie mijn pony dom vinden. :+
laat 't hem maar niet horen hoor! ~~}>
ik denk dat hij wel z'n hoofd stoot aan de voerbak, deze is van beton dus ja...
deze past er trouwens wel goed bij: |o

Dilan1993

Re: Pony stoot zijn hoofd (ernstig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:42

voerbak kopen die niet van beton is?

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:54

Dilan1993 schreef:
voerbak kopen die niet van beton is?

lijkt me een goed plan!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:58

Misschien kun je de scherpe kanten of hoeken van de voerbak bedekken met iets zachts, bijvoorbeeld doeken eronder bevestigen.

(edit: beetje onduidelijk misschien, maar ik bedoel een paar keer dubbelgevouwen handdoek of iets anders dat niet zoveel kwaad kan mocht hij eraan gaan knagen)

DubDubDub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 01:55

je kan een plaat zetten van onder je voerbak tot op de grond aan alle kanten zodat hij er niet onder kan .. (hebben wij moeten doen voor een pony die tege de onderkant van haar voerbak schuurde --' ) is er ook geen opening boven je voerbak voor het eten langs buiten in te kappen of hebben jullie dat niet ? daar stoot de mijne vaak zijn hoofdje aan door heel zijn grote hoofd er door te proppen .. daar hebben we gewoon een soort venstertje gemaakt zodat hij er niemeer door kan (:

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 22:31

Motje11 schreef:
Misschien kun je de scherpe kanten of hoeken van de voerbak bedekken met iets zachts, bijvoorbeeld doeken eronder bevestigen.

(edit: beetje onduidelijk misschien, maar ik bedoel een paar keer dubbelgevouwen handdoek of iets anders dat niet zoveel kwaad kan mocht hij eraan gaan knagen)

ik snap je idee, het lijkt me erg slim maar we hebben er voor gekozen om er toch een andere voerbak neer te plaatsen en de betonnen er uit te slopen. :)
toch bedankt!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:33

Misschien een stuk er onder een net spannen zodat hij niet meer zn hoofd kan spannen :)

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:29

ik voer ze in een rubberen losse voerbak die op de grond staat; en die haal ik dan na het voeren weg. Ook al blijft hij liggen; hij is onverwoestbaar en flexibel dus dat is niet erg. Ideaal!

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:31

Of voeren in kleine beetjes zodat hij niet snel knoeit of zorgen dat het niet uit of van de voerbak kan vallen?
En hoe staat die voerbak want als ik dat zo lees dan lijkt het me niet echt handig zo?

Lianne74 Goed idee

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:39

Ik zou idd ook de voerbak verplaatsen. Beton geeft echt niet mee als ie zijn hoofd stoot...
Mijn paard heeft 1,5 jaren terug zijn oogkas gebroken op stal, we niet zeker of het aan de voerbak was of ergens anders, maar hoe dan ook het was geen prettig gezicht!

Succes met het slopen ;)