masseren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxmarinthe

masseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 02:56

heee ik wil een boekje gaan kopen over paardenmassage maar ik heb wel is gehoord dat het ook slecht kan zijn dus mijn vraag kan het veel kwaat als ik mijn paard eens per week een lichte maar ontspannende massage geef? missmag k van mijn moeder ook een opgeleid iemand laten komen voor een cursus en dat zij het ook is kan doen bij hem alvast bedankt. xxxx

Air

Re: masseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 03:00

Ik zou niet zomaar zelf aan gaan klooien, als je oefeningen meekrijgt van een fysio en die laat zien hoe je dat moet doen kan je dat doen, maar als je weinig weet over de spieren van een paard en niet weet waar je mee bezig bent zou ik het niet doen. Dan kunnen er ook dingen mis gaan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:26

Een lichte, ontspannende massage kan echt geen kwaad hoor! En er bestaan goede boekjes die basistechnieken uitleggen. Daarmee kun je zelf best aan de gang gaan. Je moet geen diepgaande manipulerende massages of echt met drukpunten willen gaan werken, dat is een ander verhaal.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 13:46

Je kunt het ook vast masseren, zou dus als dat inderdaad kan een prof mee laten kijken als je dit wilt gaan doen. Doe je het meteen goed, zal je paardje vast lekker vinden^^

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:55

Gewoon een beetje ontspannende massage kan geen kwaad, maar een verkeerde massage kan de spieren ook vaster zetten.

Ik zou toch een cursus aanraden.

Maud_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 14:59

Er is ook een boekje over te koop, ik heb het laatst ergens op de kop getikt voor een paar euro.

"massage voor uw paard" van silke behling & martina zink.