Wat te doen voor afwisseling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melenie

Wat te doen voor afwisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:54

Als er al een soortgelijk topic bestaat: sorry
Misschien zegt de titel al genoeg, maar toch nog even een kleine uitleg.

Ik doe samen met mijn paard aan dressuur. En wil bij beter weer het springen gaan oppakken.
Alleen door het weer rijd ik lang zo vaak en intensief niet als in de zomer en heb ik het idee dat mijn pony
zich begint te vervelen. (Nu rijd ik dus meer de basis zonder veel afwisselingen in de oefeningen) Nu is mijn vraag wat is een leuke afwisseling voor mij en het paard. (Ik heb geen mogelijkheid tot buitenrijden en heb ook niet elke dag een bak ter beschikking)

Alvast bedankt

uitgebokt

Re: Wat te doen voor afwisseling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:08

Tja, het valt niet mee met dit barre winterweer... maar als je de bak ter beschikking hebt zou je wat grondwerk kunnen doen. Ik heb persoonlijk leuke ervaringen met de methode van Emiel Voest. Je krijgt hiermee een betere band met je paard en bovendien is het een hele leuke bezigheid. Belangrijk is natuurlijk wel dat de bak bruikbaar is.

wandaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 13:07

Bedoel je afwisseling in het rijden zelf? Of dingen om af te wisselen met rijden?

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:29

Ren@te schreef:
Tja, het valt niet mee met dit barre winterweer... maar als je de bak ter beschikking hebt zou je wat grondwerk kunnen doen. Ik heb persoonlijk leuke ervaringen met de methode van Emiel Voest. Je krijgt hiermee een betere band met je paard en bovendien is het een hele leuke bezigheid. Belangrijk is natuurlijk wel dat de bak bruikbaar is.

Ik zal hier eens naar gaan zoeken, klinkt leuk! De bak die ik elke dag tot beschikking heb is momenteel niet bruikbaar maar een andere binnenbak in de buurt wel!

wandaa schreef:
Bedoel je afwisseling in het rijden zelf? Of dingen om af te wisselen met rijden?

Ik bedoel vooral naast het dressuur rijden. Zodat hij niet steeds hetzelfde doet. ( Met dressuur rijden doe ik op dit moment niet veel. We rijden op dit moment vooral figuren, verschillende tempo's en lekker lang en laag. Het lekker bewegen is meer de must)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:34

Ik zou lekker gaan grondwerken! Veel paarden pakken dit erg leuk op en voor jezelf is het leuk om te zien hoe goed paarden eigenlijk reageren op lichaamstaal. Daarnaast kan je natuurlijk ook eens afwisselen met rijden, ga bijvoorbeeld eens zonder zadel en/of hoofdstel figuurtjes of slalom oefenen ofzo :)

SanneJasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:05

Grondwerken, vrijspringen, beleren voor de kar? Er zijn veel dingen die je zou kunnen proberen. ;)

sueann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:09

hallo tips je kunt vrijheids dressuur kar werk
springen door het bos heen

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 21:30

Wandelen!!!

Tenminste, daar maak ik mijn pony heel gelukkig mee. Lekker aan allerlei dingen snuffelen of naar van alles kijken. Ook op het erf kun je op verkenning gaan, er zijn vast wel hoekjes die je paard nog nooit heeft gezien...

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:03

Junia schreef:
Wandelen!!!

Tenminste, daar maak ik mijn pony heel gelukkig mee. Lekker aan allerlei dingen snuffelen of naar van alles kijken. Ook op het erf kun je op verkenning gaan, er zijn vast wel hoekjes die je paard nog nooit heeft gezien...

Dat is idd ook een leuke optie, alleen nog even wachten tot alle sneeuw en ijs van de weg is! Hij heeft namelijk ijzertjes :brr:
Deze dagen krijgt hij ook een beetje 'rust', met vuurwerk wil ik niet het dorp in!

KRFEMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 11:44

- Vrijheiddressuur .. dit lukt ook als je de bak niet vrij hebt * op een leuk stukje land * is dit zeker te doen!
- grondwerk
- voltigen, is ook zéér leuk voor afwisseling!

maar.. misschien ook een een wandeling maken buiten de manege?

ik hoop dat je hier iets aan hebt! :D

BinkyBenji

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 13:47

Wandelen, knuffelen, maar wat ook leuk is beginnen met grondwerk/vrijheidsdressuur, vult heel wat uurtjes!

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:36

Ik denk dat ik al heel veel leuke dingetjes heb gehoord, even morgen afwachten en dan heerlijk beginnen! Bedankt!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:06

Succes ik hoop dat jij en je paardje ervan genieten :)

chiccoiship

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:57

Grondwerk/loswerken is een echte aanrader (zoals meerdere mensen al zeiden)

Horsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:26

Grondwerk van Tellington-Jones is ook fantastisch!

_Hoefslag_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:58

zet eens een klein hindernisje in de rijbak tijdens de dressuurtraining, je kunt toch af en toe een sprongetje nemen?
dan houd je hem ook nog eens bij het werk! :)
en wat die van mij geweldig vind (we beschikken over een 20x60 bak), geef maar eens flink gas op de lange zijde, dat vinden ze meestal wel fijn! :)
succes!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:45

Goh wat herkenbaar, ten eerste, heb je een trailer tot je beschikking? Misschien is het leuk om je bij een rijvereniging aan te sluiten, daar worden vaak activiteiten geoganiseert en zo heb je meer afwisseling! Als je geen trailer heb kan je ook hem longeren, met heb wandelen, vrijheids dressuur, een sprongetje! Een keer een heerlijke make-over: hem lekker wassen, manen en staart uitkammen, knippen en hoeven invetten!
Je kan schriktraining met hem gaan doen, kortom! Genoeg te doen dus!