Trailer laden.... wie kent het niet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Trailer laden.... wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 21:45

Nee! Hier geen wanhopig topic.
Maar een optimistische.
Maar een hele blije ikke! Glim vol trots op mijn ventje. Hij loopt er zelf op *\o/*
Oefening baart kunst en wat heb ik aan een wedstrijdpaard dat niet mee wil?
En hoe kan ik dan lekker in het bos gaan rijden? Dus even geinvesteerd in onze toekomst.

http://www.youtube.com/watch?v=PVwEG6uTUME
(let niet op het commentaar, sta weer een paard de oren van zijn kop te swetsen)

Begin 2010 kocht ik Tobago, helaas viel hij vrijdags voor ik ging kijken bij het lossen op een met ijs
bedekte parkeerplaats.

Laden ging toen nog redelijk. En mijn trailer vond hij aanzienlijk minder dan die 2 paards daar.
Echter het lossen, was een drama, in de trailer stond een bevend gespannen rietje met 4 hoeven op
een A4tje net voor de klep.
Aarzelend en als een gespannen plank ging hij er dan af en 'tuurlijk, knapt omdat hij dan uitglijdt een
klimlat en ligt hij op zijn knieen op de klep. (net naast een dan uitstekende schroef)
Nou toen was het klaar, lossen werd nog dramatischer, totdat hij een keer terug sprong de trailer in.
Dat vond ik totaal onacceptabel, want dat is gevaarlijk.

Ondertussen had ik al contact met twomoons over cursusje trailer laden.
Ik zou naar de theorie avond gaan.

Zoals altijd was ik weer aan het oefenen, gewoon achterwaarts op de grond, over plank, vervolgens
over getimmerde plank met dwarslatten en vervolgens in de box van mijn andere paard, waar die plank
schuin ingelegd kon worden.
De klep had ik al te grazen genomen en tussen de klimlatten voorzien van cocos mat, dan had je die
opstapjes niet.
En ja!!! Tobago ging de trailer in en uit, maar wisselend qua snelheid en ik kon het niet alleen.
Maar hij ging! Echter theorie avond was al geboekt en leuk en leerzaam dus toch gegaan.

Tja en dan ga je af en toe weg en thuis laad hij goed (met hulp van iemand die stang erachter doet,
en kan dat ook vaak zelf) echter dat deed ik met 2 oranje pionnen met longeerlijntje eraan, zodat
ik een sluisje had.
Maar ik moest ook terug... en als hij mee was, waren de "uit" indrukken zodanig, dat hij dan met
hoofdje laag terug liep naar trailer en daar volkomen afgesloten stond. Niet te laden op zo'n moment.
Lastige is dat soms mensen je best willen helpen, maar niet helemaal op jouw manier.
Die is wachten tot hij weer bij zijn positieven is, dan pas laden, maar dan nog...
Gelukkig altijd mee gekregen en op normale wijze, dus nooit de trailer in geramt of zo.
Helaas is hij niet zo op eten als Sjolvir..... :+

Maar ik ben hebberig, wil helemaal alleen kunnen laden en lossen :o . Net zoals met Sjol...
(vanwege weer staat hij al meer dan maand stil, kon niet laden en lossen op gladde plaatsen, vond ik te link)
Woensdag met stalgenoot, die niets hoefde te doen en nog mijn sluisje met pionnen en longeerlijnen.
Donderdag kon ik na 2 x laden en lossen, de lijnen al weg halen..
Vrijdag had ik de lijnen niet meer nodig... en liep hij keurig mee.
Kerst, tja had ie vrij, want dan houdt boer niet van gedoe op het erf.
Vandaag, ik helemaal trots op mijn ventje! Zonder hulp zonder lijntjes, gaat hij zelf de trailer in!

En zo gaan we het verder uitbouwen, met laden en lossen, ook op verschillende locaties,
want we zijn nog lang niet klaar. Maar dit is wel leuk begin.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 22:07

*\o/* +:)+

super super knap van jullie!

Prinslover

Re: Trailer laden.... wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:02

+:)+ . Wat doet ie dat netjes zeg! Heel goed begin idd, je mag trots zijn!

scarlet12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 13:31

Leuk hoor om te zien!
En ik snap dat je helemaal happy bent.....

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:14

Zodra mijn ene paard de trailer ziet bewegen begint ze te hinniken.
en heeft ze weliswaar "haast" om er in te gaan staan.
ik hoef alleen de stang er achter te doen, want madame loopt er zelf wel in.:D
ik hou er van, dat het zo super goed gaat :)