Readen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Readen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 01:33

Hoi hoi,

ik ben zelf de laatste tijd veel bezig met dieren en dan vooral paarden proberen te readen...
Nog nooit echt 'les' in gehad maar wel veel over gelezen. Heb het een paar keer geprobeert
bij vreemde paarden van mensen en tot mijn verbazing klopte er veel! Zelf ben ik nog niet
zeker genoeg om het echt aan te bieden... daarvoor wil ik er eerst meer over leren.
Maar ik krijg al wel vaak beelden,gevoelens en woorden voor me bij paarden. Die vaak toch heel
moeilijk te beschrijven zijn.

En ik vroeg me dus af, wie doet hier nog meer aan dieren readen? Ben beneiuwd naar jullie
ervaringen, hoe jullie het zien en hoe jullie het hebben geleerd of er achter zijn gekomen dat
jullie het kunnen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 09:57

Nee op deze manier niet.
Ik ben wel heel goed in het schetsen van een beeld van het paard en zijn karakter, door het gewoon aan het werk te zien.
Op deze manier kan ik eigenaren vaak heel goed helpen, omdat ze zelf een duidelijker beeld krijgen van hun paard en ze gerichter aan hun probleem of de training kunnen werken.
Ik kan 9 van de 10x ook vertellen waarom een paard reageert zoals het reageert.

Bij mij komt dit puur door ervaring, heb al met zoveel verschillende type en soort paarden gewerkt, opeens heb je het :D :)* (denk ik)

Ik geloof niet zo in readen op afstand en per telefoon enzo.
Als je iemand wil helpen met een probleem, zou ik dat toch 1 op 1 doen, waarbij je het paard ziet en wat er precies aan de hand is.
Dingen uit het verleden weten, ja ik weet het niet zo, een paard leeft niet echt in het verleden, maar meer in het hier & nu.

Ik heb wel eens een reading gedaan bij iemand die hier zeer goed om bekend stond, maar ik denk dat ik zelf meer dingen kan vertellen over een paard van een ander, dan dat die persoon over mijn 3 paarden in totaal heeft gezegd.

GreenRider

Re: Readen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 12:43

Hmm beetje raar... je zegt nu dat wat ik en veel kenissen van mij doen b*llshit is??
Terwijl wij gewoon het echt voelen en weten dat het zo is.
Een paard leeft niet in het verleden nee, maar trauma's zijn blijvend. Ze kunnen sommige
dingen niet loslaten net als ons.
Ik weet gewoon zelf dat readen van een afstand kan, dat heb ik toch vaak genoeg mee gemaakt.
Er zijn ook veel mensen die net doen alsof ze het kunnen... Maarja dat is met alles zo.

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:05

Hey GreenRider, kun je wat boekentitels geven die je gelezen hebt? Of sites ofzo?
Ik ben er ook erg geïnteresseerd in, maar ik kan ook geen cursussen oid betalen...

En ik zou je niet drukmaken. Jij weet wat je kan, dat kunnen anderen geloven of niet. Ga gewoon lekker door waar je mee bezig bent :)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:26

Dat zeg ik helemaal niet, dat maak je er nu zelf van, je moet je niet gelijk aangevallen voelen als ik gewoon antwoord geef op je vraag en daarbij mijn mening erover geef.

Ik heb liever een reader persoonlijk bij mijn paard, dan dat ze dit op afstand doen.

Maar dit is uit ervaringen en wat ik gezien/gelezen heb. Er zijn teveel mensen die denken dit te kunnen en vervolgens dit hele gebeuren ongeloofwaardig maken.

Wees gerust, ik heb zelf opleiding gedaan waarin ik het vak energetisch bewustzijn jarenlang heb gehad, ik ben afgestudeerd natuurgeneeskundig therapeut en het lezen van dieren (en de eigenaar) komt zeker in onze anamnese/lichamelijk onderzoek naar boven, maar ik ben dan ook holistisch ingesteld en opgeleid en zie alles graag als 1 geheel.

En ja met mijn manier van 'readen' (wat ik liever inzicht of paarden 'lezen' noem) help ik ook wekelijks diverse mensen tijdens de lessen die ik geef. Ik doe het gewoon op een andere manier.

Marjolein_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 15:38

Leuke / interessante boeken over dit onderwerp:

- Paarden Spreken, van Margrit Coates
- Healing for Horses, ook van Margrit Coates
- Leren luisteren naar dieren, van Marta Williams
- Communiceren met dieren, van Carol Gurney

En kijk ook eens op de website van Alice van Polen: http://www.alice-in-wonderland.nl

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:19

Bedankt voor de boeken Marjolein! Ga die ook zeker eens opzoeken.
Ik ben nu het boek What Horses Say aan het lezen... van Julie Decker volgens mij... of Dicker...
Super interessant.

Marjolein_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:30

Graag gedaan ;)
De meeste boeken hebben ook leuke en makkelijke oefeningen om direct mee te beginnen.
En Healing for Horses is echt prachtig om te lezen, hele ontroerende verhalen staan daarin.

Zelf kan ik het niet, maar het lijkt mij geweldig om op dit niveau te communiceren met paarden/dieren. Ik was normaal heel sceptisch daarover, maar na eea in de praktijk meegemaakt te hebben en ervaringen van anderen gelezen te hebben, ben ik ervan overtuigd dat communicatie op spiritueel niveau mogelijk is.
Ik heb ook een keer een reading door Alice v Polen laten doen en het was echt heel frappant wat zij wist te vertellen over mijn paard :j

Leuk dat jij er feeling voor hebt! Houd je hart en je gedachten open en dan vind je vast en zeker je weg!

(btw waar in Frankrijk woon jij??)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:33

Dankjewel, dat soort woordjes helpen me toch elke keer weer op weg :)

Ik merk nu dat ik snel een gevoel krijg of beelden maar ze nog niet heel goed kan plaatsen.
En het moeilijke is om niet te veel in je hoofd bezig te zijn, geen dingen verzinnen.

Leuk dat je het ook met je eigen paard hebt laten doen, zijn er veel dingen duidelijk geworden?

Ik woon btw in de Morvan, ligt in de Nievre. :D (Bourgogne)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:22

Het kunnen readen is een soort gave. En aangezien het hierbij niet specifiek om een paard gaat, verwijs ik je naar:
[LZP] Paranormaal. Wat is waar?

Hopelijk kunnen zij je verder helpen. Hier een slotje.