Speel voerbal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Speel voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 12:38

Ik heb vorige week 2 voer-speelballen voor mijn paarden gehaald. Ik doe er muslie in en een paar vanillesnoepjes maar die slimmerds hebben het er zo uit en dan is het spelletje weer over :D Wat doen jullie erin en wat zal er minder snel uitgaan zodat ze langer ermee doorspelen?

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:24

Ik heb geprobeerd om er wat dikkere snoepjes in te doen, maar ik had het idee dat hij dat frustrerend vond. Ik hield het dan ook altijd maar gewoon de kleine (makkelijkere) snoepjes.

Essie73
Hoofdmoderator

Re: Speel voerbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:53

Stukjes wortel! Mijn paard heeft hier wat meer moeite mee, en speelt daardoor langer

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:31

het hangt van het soort voerbal af dat je hebt, ik heb zo'n ronde rode met geel dekseltje en daar doe ik extra grote biksjes in en dan een halve schep, dan is ze wel even zoet. Muesli doe ik er niet in dat is nl zo kelin dat ze zo klaar zijn met spelen.
Ook heb ik zo'n stubbs bal en daar kun je stukjes wortel en appel in doen, maar wel genoeg er in doen en niet maar een paar stukjes, snij gerust een aantal wortels/appels in kleine stukjes.

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:28

stukjes brood met pindakaas misschien, en dan in bolletjes rollen?
Voor mij hond heb ik een kong, maar daar doe ik brood met smeerworst op, hij krijgt t eruit maar niet makkelijk, werkt vast ook wel met pindakaas, oid.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:29

Ik vind het een supperleuk speeltje! idd, Ik deed er altijd een wortel in, is een stuk lastiger.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 10:45

Ik heb zo'n speelvoerbal met 20 kanten van de paardendrogist. Ik ga vandaag de wortels proberen!!

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:10

Ezz93 schreef:
Voor mij hond heb ik een kong, maar daar doe ik brood met smeerworst op, hij krijgt t eruit maar niet makkelijk, werkt vast ook wel met pindakaas, oid.

kan je beter appelstroop nemen, nog niet gezond, maar vind 'ie denk ik lekkerder dan pindakaas :P

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:13

Bungarus schreef:
Ezz93 schreef:

kan je beter appelstroop nemen, nog niet gezond, maar vind 'ie denk ik lekkerder dan pindakaas :P

Maar indakaas is gezond, zitten beaalde olien in(een letter doet het niet bij mijn toetsenbord)
En mijn haflinger lust indakaas(o brood dan) wel

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:48

iets plakkerigs in een voerbal voor paarden doen is niet handig! je kunt er nl niet bij om m schoon te maken :)

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:22

cissy schreef:
iets plakkerigs in een voerbal voor paarden doen is niet handig! je kunt er nl niet bij om m schoon te maken :)

Als je thuis bent kun je hem in een grote bak met heet water doen en dat even laten weken. Is ie zo weer schoon

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:29

Ik snij een paar wortels in stukjes en doe een halfje muesli erbij.
Is ze wel even zoet mee.
Het is wel zo op maar het duurt langer dan wanneer je het zo geeft ;)