Paard heeft bang van de poort !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Paard heeft bang van de poort !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:54

Hoi,
Bij ons op stal is er in het gebouw van de binnenpiste een poort die soms openstaat.
Ik ga de poort voor het rijden altijd toedoen omdat mijn paard er énorm veel bang van heeft.
Als ik aan het rijden ben en ik kom ervoorbij verschiet mijn paardje (zelfs al is de poort toe)
Mijn rij-instructeur heeft gezegd dat ik dan schouderbinnenwaarts moet rijden, maar toch blijft hij soms nog verschieten.
Ik vind het niet zo'n ramp maar wel een beetje irritant :P
Als hij verschiet begint hij niet als een gek te bokken ofzo maar hij gaat er wel vandoor, of springt hij super hard opzij, of anders steigert hij.
Als iemand weet hoe ik dit kan verhelpen, hoor ik het graag :Y)

malo_kozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:19

met de schouder binnenwaart los je het probleem op, maar ga eens op zoek naar de oorzaak.

Neem m eens mee aan de hand en laat m snuffelen en onderzoeken bij de poort. Veel geduld hebben, vooral niet straffen. Mensen zijn ook allemaal wel ergens bang voor, als wij met angsten om willen leren gaan duurt dat lang, zo ook voor paarden.

Succes in elk geval

MirjamRobin

Re: Paard heeft bang van de poort !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:24

zelf er ook niet te veel op fixeren.
Als jij het hele rondje al denkt: 'O jee, straks komen we bij de poort! Wat gaat mijn paard dan wel niet doen?' dan werkt dat door op je paard.
Het gedrag zou ik negeren er is immers niets om bang voor te zijn en dat moet je je paard ook niet laten denken. Gewoon oefenen en er zelf ook niet meer aandenken, je paard bij de les houden met leuke oefeningen en hem inderdaad eens laten snuffelen en leid hem er gewoon eens langs.

Succes ermee! (had hetzelfde probleem met mijn lease-pony, is inmiddels wel weer verholpen)