Ik heb een nu ruim 3 jaar een Haflinger die manege pony is geweest.
toen we bij de manege weg gingen naar de nieuwe stal was er opzich niks aan de hand,daar heeft hij 2 jaar gestaan en toen ben ik naar een andere stal gegaan waar hij meer buiten zou komen en aangezien het daar ook helemaal 3 x niks was moest ik dus weer gaan verhuizen(met tegenzin).
En nu sta ik dus sinds 4 maanden op mijn nieuwe stal.
Maar mijn pony heeft dus echt onwijs veel last van die verhuizing het gaat nu al iets beter maar hij heeft zoveel stres.
In zijn stal gaat het prima en voelt hij zich op zijn gemak maar zodra hij iets alleen moet doen bijv alleen in de paddock staan of alleen in de rijbak rijden dat gaat gewoon niet.
Nou was dit op de oude stal ook het geval en na 5 maanden kon ik wel gewoon dingen alleen met hem doen,maarja nu zit ik ook met de winter is hij drukker etc dus ik hoop/denk dat het van het voorjaar wel weer goed komt.
Maar nu doe ik dus heel rustig aan met hem ik doe of lekker buitenrijden met dan nog een ander paard erbij dit gaat allemaal prima en ik doe veel grondwerk met hem en longeren ,dubbele lijnen etc,en dit doe ik dan wel met hem alleen en dan gaat hij ook behoorlijk uit zijn dak.
Maar nu word ik er dus af en toe nogal moe van dat mensen het niet begrijpen en het lijkt dan wel of ik de enige ben met een paard die zoveel aanpassings problemen heeft ?
Herkent iemand dat hier ?
Eventuele tips zijn ook welkom