paard met zijn neus op mn rug tijdens uitkrabben hoeven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lindar1985

paard met zijn neus op mn rug tijdens uitkrabben hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 10:07

Hey
Ik had een vraagje:
Tijdens het hoeven uitkrabben zit mijn paard altijd met zijn neus aan mijn rug/kont tijdens het hoeven krabben.
Ik vroeg me af of dit juist heel lief van hem bedoeld is, of dat ik straks ineens zijn tanden in mijn rug heb staan.
Moet ik heb hiervoor op zijn kop geven, of is het juist heel lief?
Groetjes!!

Solleke_Noah

Re: paard met zijn neus op mn rug tijdens uitkrabben hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:09

Mijn paard doet dat ook altijd, is een stukje nieuwsgierigheid denk ik. Ik duw hem na een tijdje meestal weg omdat hij snel wat ruwer wordt met de tanden ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:17

Die van mij doet het ook vaak, ook bij de smid :')
Hij bedoelt het niet gemeen, zoekt gewoon wat afleiding, maar je mag het best afstraffen door hem weg te duwen als je het vervelend vindt, als je dat dan maar wel consequent blijft doen, anders heeft ie geen idee meer wat en wanneer het nu wel en niet mag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:21

Ook mijn paardje doet dit,maar ze bijt niet,nog nooit gedaan.
Ik denk dat het nieuwsgierigheid is?
Als je die van mij gaat krabbelen in de hals,dan krabt ze ook terug op je rug of arm.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:24

mijn hengst doet het ook...ik roep dan altijd dat hij niet mag bijten.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:26

Mijn paard doet dat ook, ook bij de hoefsmid. Is een teken van nieuwsgierigheid. :)
Ik straf het verder niet af, want ze doet verder niks en hangt ook niet op je rug.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:27

Die van mij deed het vroeger en dat liet ik altijd maar gewoon voor wat het was, bijten deed ze niet. Helaas vond ze het op een dag leuk om het uitstekende randje van m'n spijkerbroek vast te pakken/op te tillen, waardoor ik in de lucht bungelde een cm of 20 boven de grond (zie je het voor je, met zwaaiende armen en benen). Toen ik gilde dat ze moest loslaten deed ze dat braaf, waardoor ik op de grond klapte... sindsdien krijgt ze een gil als ze aan me zit tijdens het uitkrabben :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:29

mijn paardje komt soms ook even 'om de hoek' kijken wat ik allemaal aan het doen ben, zolang hij me niet omver probeert te duwen vin dik het goed. De hoefsmid likt hij altijd aan z'n hoofd _O- die is kaal, smaakt vast lekker zout _O- smid vind het eigenlijk wel grappig :')

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:33

Mijn pony doet het ook, ik vind het echt schattig, maar ik weet ook dat ie nooit zou bijten :)

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:37

Mijn man is zelf hoefbekapper en komt het regelmatig tegen.( is ook wel gebeten hoor!)
Er is ook één pony die altijd zijn pet van zijn hoofd pikt en al de tijd tijdens het bekappen er mee in zijn mond blijft staan.
Geweldig om te zien .

GR M

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:44

die van mij doet het ook.. alleen ik merk wel dat het om te knuffelen is..
daarmee wil ik niet zeggen dat het voor alle paarden hetzelfde geld.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:45

geerke schreef:
mijn hengst doet het ook...ik roep dan altijd dat hij niet mag bijten.

Roept ie dan ook terug dat ie dat niet zal doen? :+

Het is soms best eng omdt je niet kunt zien wat er gebeurd maar meestal is het uit nieuwsgierigheid idd.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:46

Die van mij doet het alleen bij de hoefsmid, dan houdt ik ze altijd wel weg of hij doet het zelf denk niet dat hij behoefte heeft om een paar tanden in z'n rug te voelen ze bijt mij nooit maarja je weet het nooit hé, zullen zat paarden zijn die het wel even willen proeven.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 10:47

Mijn paard doet dat vooral tijdens het vlechten!! is erg handig, hij houdt zijn hoofd mooi laag en stil!! Hij staat dan aan mijn been te snuffelen, en ik moet alert blijven, heel soms probeert hij zijn tanden te gebruiken!!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:03

Tammy_ schreef:
mijn paardje komt soms ook even 'om de hoek' kijken wat ik allemaal aan het doen ben, zolang hij me niet omver probeert te duwen vin dik het goed. De hoefsmid likt hij altijd aan z'n hoofd _O- die is kaal, smaakt vast lekker zout _O- smid vind het eigenlijk wel grappig :')

Deed mijn eerste pony ook altijd. SCHITTEREND

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:32

Mijn appaloosa doet precies t zelfde met het uitkrabben van de hoeven.
Bij de hoefsmid kijkt ze juist altijd wat hij aan het doen is. Wringt zich in de meest onmogelijke posities om toch vooral niks te missen van wat de hoefsmid aan dr hoeven doet. Ik zei de vorige keer al tegen hem: "De volgende keer kan ze het zelf al wel!"
Als hij bezig is met dr voorhoeven, dan legt ze dr hoofd op zijn rug en bijt hem af en toe zachtjes in zn kont :P

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:35

mijn quarter begint altijd met friemelen aan de smid en na een tijdje gaat hij plukken aan zijn kleding.

vorige keer trok hij het klitteband los van die leren chaps die hij draagt :D
de reactie van mijn smid, echt zo droog: tis nu een beetje te fris hoor om te gaan strippen! :+ :D

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:47

Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat jullie het goed en zelfs grappig vinden dat je paard aan de kleding van de smid trekt of zelfs aan de smid zelf zit := . Dat je dat soort dingen bij jezelf toelaat moet je zelf weten, maar voor de smid blijft het een "vreemd" paard en bovendien hindert het hem/haar bij zijn/haar werk.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:50

Nou ik draai dr hoofd altijd bij, maar de smid zegt dan: "Laat haar maar hoor"
Hij vind het niet erg. Juist grappig. Maar goed, zodra ze gaat trekken en echt bijtneigingen krijgt dan is het gelijk afgelopen hoor, want dat wil ik niet hebben. Maar beetje liefkozend knabbelen.. ach.. :+

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:53

Ach de gemiddelde smid kan zichzelf prima redden, en je kunt toch ook snel genoeg zien of deze er wel of niet van gediend is.
De mijne legt ook vaak haar hoofd op mijn rug als ik met haar hoeven bezig ben. Ik vind het altijd wel gezellig, lekker contact en ze bijt mooit.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:14

Mijn jonge ruin doet dat ook altijd, die gaat dan ook altijd met zijn lip opzoek naar dingen ( geen idee wat :p) Af en pakt hij dan me broek vast of wat dan ook en dan roep ik even van niet doen of duw zijn hoofd weg, hij heeft me nog nooit opgetilt :D die van mij is gewoon nog een kleuter en wil graag alles in zijn mond hebben, kan niet lang stil staan en wil altijd aandacht ;) echt kleuter gedrag dus :D

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 12:52

bedankt voor de vele reacties, nou ik denk dat het wel duidelijk is dat ik hem er niet voor op zijn kop moet geven. Denk ook niet dat hij zo snel zou bijten. Het is namelijk echt een grote knuffel!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 13:51

Mac schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet kunnen dat jullie het goed en zelfs grappig vinden dat je paard aan de kleding van de smid trekt of zelfs aan de smid zelf zit := . Dat je dat soort dingen bij jezelf toelaat moet je zelf weten, maar voor de smid blijft het een "vreemd" paard en bovendien hindert het hem/haar bij zijn/haar werk.

het is niet zo dat ik dit constant toe sta, hij mag even aan de smid ruiken en daarna moet het gewoon klaar zijn.
dat klitteband lostrekken was in een flits gebeurd, je kan niet altijd alles voorzien. ;)

dat een paard aan een smid gaat ruiken is heel normaal omdat hij naar veel verschillende paarden ruikt!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:13

grappig om te lezen dat zoveel dieren dat dus ook bij de smid doen?
die van mij doet het ook bij de smid,ik had altijd het idee dat hij hem lekker vond ruiken want als hij dat doet gaan zijn oren echt ver naar voren toe :P
maar in de gaten houden, en als je er niet van gediend bent inderdaad wegduwen

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:16

Mijn fries draait zich altijd helemaal om me heen en 'klemt' me op zo'n manier bijna vast :') Ze wil precies meekijken wat ik allemaal doe.
De smid heeft ze wel eens in zijn achterwerk gebeten ( en nee, dat mag natuurlijk niet, maar was wél grappig :P)