Hij heeft de eerste tijd allen gestaan om te wennen en toen hebben we hem bij een merrie gezet.
In het begin waren ze dikke maatjes, maar toen begon de mijne heel aanhankelijk te doen. Als een andere ruin uit het landje ernaast aan de merrie kwam snuffelen , ging hij helemaal doot het lint.
Laatst stond hij op de poetsplaats tegenover diezelfde merrie, en toen werd-ie zo super macho dat we er een beetje van schrokken.
Voor de zekerheid haalden we ze uit elkaar, en we dachten: als Bowie bij een andere ruin staat zal het misschien weter gaan.Zus hebben we hem bij een ruin gezet. Aan de ene kant 2 ruinen , aan de andere kant 1 ruin en 2 merries. Geen probleem, mijn paard en zij ruinenmaatje aten samen van 1 hooiberg en dronken uit dezelfde drinkbak. Ook hebben ze geknabbeld. Maar toen de nieuwe naar de merrietjes liep, werd Bowie zo kwaad dat hij mega aanviel en trapte. echt gemeen, in de hals en aan de benen. Hij heeft zelfs een stukje uit zijn lip gebeten!!!!!!!!
We zijn allemaal ontzettend geschrokken en weten niet zo goed wat we hiermee moeten. Er zij te veel merries op stal, er komt er altijd wel een naast hem te staan. Eigenlijk is de enige mogelijkheid om hem alleen op de wei te zetten met 1 ruin ernaast zodat hij geen merries in zij buurt heeft.
Op zich heeft hij er geen problemen mee om alleen te staan, maar optimaal is het niet natuurlijk.Maar ik wil ook niet dat hij schade toebrengt aan andere paarden!!!!!!!!!
PS Bowie is in het wild geboren en waarschijnlijk lang hengst geweest. Ook heb ik twijfels of hij wel goed gecastreerd, daarom heb ik de veearts gebeld om te checken.
Maar zelfs als hij klophengst is, zal mijn gedrag niet meer veranderen, denk ik. Hij is nu 11 of 12 jaar.