Ik zit met een probleem en een vraag. Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen. Ik heb sinds augustus een 4-jarige arabier. Hij was licht ingereden. Ben in oktober begonnen los van de longe te rijden. Het ging best goed, hij reageerde goed op de hulpen en is er maar in 1 les echt heel hard vandoor gegaan. Vorige week dinsdag had ik les, en ook die ging weer goed. M'n instructrice vroeg zelfs of ik buiten wou uitstappen. Ik wou dat wel, dus maakte m'n instructrice een halstertouw aan het bit vast en nam ons mee naar buiten. Daar zat ik dus, voor het eerst op m'n paardje op een iniminibuitenrit. Maar toen kwam de sneeuw opzeteen
De longeerring en de bak (we hebben geen binnenbak) zijn bevroren en veels te gevaarlijk dus om in te rijden. Ik kan nu niks met m'n paard doen. Ja, als het weer meezit en de fietspaden ijsvrij zijn, kan ik aan de hand wat wandelen. Erop durf ik nog niet zonder dat ik hem eerst wat beweging heb gegeven aan de longe. Ook is hij nog niet 100% mak buiten.Dat was dus mijn probleem. Nu de vraag: "Wat gebeurd er als ik mijn paard zolang er sneeuw ligt, niet kan longeren of berijden?" Ik ben namelijk bang dat hij 'vergeet' wat hij onder het zadel heeft gedaan tot nu toen
Hij zal ongetwijfeld flink gaan rennen als ie weer in de bak of longeerring aan het werk mag. Dit is niet mijn grootste angst, maar ik ben een beetje bang dat ik dalijk helemaal opnieuw moet beginnen met mijn paardje... 
Dit is namelijk het eerst paard dat ik rijd, waar nog niet alle knopjes opzitten. Heb wel vaker lange tijd niet kunnen rijden door sneeuw, maar dan was dat met paarden die al jaren geleden ingereden waren