Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
suus_ schreef:ja haha. Het is zegmaar dat als je paard achter je loopt, het te vergelijken is met dat hij in de passagierstoel zit in de auto. Jij kijkt overal, je stuurt, je let op. Hij voelt zich dan veilig. Als je alleen maar aanhet banketstaaf bent, met de radio bezig, met de ramen.... Dan voel je je ook niet veilig als passagier. Met paarden is dat ook wel zo, dus als hij niet het gevoel heeft dat hij veilig is bij jou gaat ie leiding overnemen en zelf sturen, kijken, met de radio bezig zijn... dat is het ook wel een beetje met [***], die liep eerst ook altijd voor me, en nu lekker veilig achter me en ik bepaal volgens haar ook wat eng is en wat niet
. En als ze dan van iets schrikt, een bananenfiets oid, hoor ik allemaal hoefgetrappel achter me en heb ik een aan de grond genageld paard hhahaha.
Jij bent de hersens en het paard de benen.
.
. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar wat anderen zouden doen.
)
Maar zorg dat je op het juiste moment corrigeert. Één mep op de goeie plaats op t juiste moment haalt meer uit dan 10 meppen op de verkeerde plaats op t verkeerde moment. Gericht aanvallen is echt not done, persoonlijk zou ik mn pony in zo'n situatie eens heeeeel gauw leren dat hij niet de enige is die flink uit kan halen. capopjekop schreef:Bedoel je dan bijvoorbeeld een parelli-instructeur of iets dergelijks Zilfstar? Ik woon bij de ts in de buurt en ken er nog wel een anders.
capopjekop schreef:http://www.parelli-instructeur.nl/ Deze woont bij mij in de buurt, fijne man die weet waar hij het over heeft. Wellicht kan hij je helpen.
Junia schreef:Ik zou ook lessen nemen.
Goed dat je hem nooit hebt losgelaten want dan leert hij het nooit meer af :p
En je hoeft je niet te schamen als je een shet niet aankunt want die beesten zijn echt monsters! Ik heb ook al meer dan eens op mijn buik achter zo'n beestje aan mogen schuiven...
)
Irmy schreef:Dat is dus het probleem vooral, ik geef hem meestal een tik(je) op zijn neus, is dit te weinig?
Moet ik hem de volgende keer echt schoppen? (ik weet zelf ook wel dat het niet superhard moet)
In het vorige topic waren ook wat tips, maar het probleem is dat mijn eigenwijze shet hier niet naar luistert. Hij leert er gewoon niet van.
suus_ schreef:Belangrijk is dat jij niet op hem moet vertrouwen. Maar hij op jou.
Had er gister toevallig wat over geschreven in een ander (hk) topic! Zal hem quoten voor jesuus_ schreef:ja haha. Het is zegmaar dat als je paard achter je loopt, het te vergelijken is met dat hij in de passagierstoel zit in de auto. Jij kijkt overal, je stuurt, je let op. Hij voelt zich dan veilig. Als je alleen maar aanhet banketstaaf bent, met de radio bezig, met de ramen.... Dan voel je je ook niet veilig als passagier. Met paarden is dat ook wel zo, dus als hij niet het gevoel heeft dat hij veilig is bij jou gaat ie leiding overnemen en zelf sturen, kijken, met de radio bezig zijn... dat is het ook wel een beetje met Ylona, die liep eerst ook altijd voor me, en nu lekker veilig achter me en ik bepaal volgens haar ook wat eng is en wat niet
. En als ze dan van iets schrikt, een bananenfiets oid, hoor ik allemaal hoefgetrappel achter me en heb ik een aan de grond genageld paard hhahaha.
Jij bent de hersens en het paard de benen.
Moest het natuurlijk ook even met mijn eigen paard vergelijken zoals je ziet, hii.
Ook is het echt ontzettend respectloos dat hij bokt en trapt in jouw richting. Als hij dat nog eens doet, zou ik ontzettend raak terug trappen. Hoe haalt hij het in zijn hoofd?
Zullen sommige bokkers natuurlijk vast niet met me eens zijn. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar wat anderen zouden doen.
terugtrappen doe ik ook hoor als een paard me echt gericht trapt, net als bijten, even knijpen als het paard me bijt werkt prima 
)