Dit gaat allemaal wel goed, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden wat ik als grens moet nemen voor de beweging die ik hem kan geven, als ik met hem wandel. (En ik wil de eigenaresse en mijn vrouw niet constant lastig vallen met vragen
) Fiddah is een lekker bewegelijk veulen, en hij is zelf continue in beweging, maar als ik hem meeneem aan het halster wil ik hem niet forceren. (En dus eventuele spierproblemen/vergroeiingen veroorzaken.) Ik wil hem graag wat verder meenemen tijdens deze wandelingen, maar ben er wat huiverig voor op het moment.
Iemand suggesties/een idee waar ik me het beste tot kan beperken? (tijd en/of afstand)

Hij had (en heeft) er echt ontzettend veel plezier in, koppie dr op en oortjes naar voren als we richting buiten gaan
Schriktraining is ook een hele goeie. Doe ik ook nog steeds, als schrikt ie maar zelden (denk ik dat iets mega spanned is, besteedt hij er nauwelijks aandacht aan, heel flauw). Gewoon alles wat potentieel spannend is wat je tegenkomt rustig de tijd geven en aan laten snuffelen enz. Zie je idd een plastic zakje? Aan laten wennen.
)