Sinds afgelopen zomer is hij met pensioen. Hij is 28 en heeft artrose.
Pony verveelt zich heel erg snel dus ik ga 4 keer per week met hem wandelen, leuk voor hem en leuk voor mij
.In de zomer allemaal geen probleem, liet ik hem ook wel eens naast de fiets mee lopen en ging super.
Maar nu...
Hij staat sinds 3 weken niet meer op het weiland. Hij staat in een paddock met schuilstal. Hij loopt dus wel de hele dag buiten en kan lekker rennen maar toch veel minder dan in het weiland.
Probleem is dat hij nu echt verschrikkelijk hyper actief is. In de winter word hij altijd nog een beetje drukker, toen ik nog met hem kon rijden loste ik dit op door 1 keer per week met hem naar de zeedijk te gaan. Kon hij een flink stuk rennen, lekker zijn energie kwijt. Dan had ik geen enkel probleem met hem. Nu gaat dat dus niet meer.
Als ik met hem ga wandelen loopt hij met zijn staart in de lucht en helemaal op zijn tenen. Bij het minste geluidje springt hij met 4 benen tegelijk in de lucht, als er iemand de bocht om komt gelopen staat hij op zijn achterbenen. En dat terwijl hij normaal nergens van opkijkt.
Ik moet echt om de paar stappen een flinke ruk aan het halstertouw geven anders gaat hij er gewoon vandoor.
Hij krijgt onbeperkt hooi, verder 2 keer per dag 3/4 schep muesli.
Ik wandel gewoon met stalhalster, hoofdstel heb ik 1 keer geprobeerd maar daar werd hij nog heter van.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen? Want dit is nou niet echt rustig wandelen, kan voor hem ook niet fijn zijn zo.
Iemand hetzelfde meegemaakt? en hoe heb je dat dan opgelost?
Brand los!
Ik geef ze hier Hippostar Horsequick, geen gekke pony's en toch blijven ze mooi in het vlees (niet te vet). Je kunt ook de muesli Cavalor Pianissimo proberen:
.
. In de zomer laat ik hem dan meelopen naast de fiets. Kan ik hem makkelijker bijhouden maar als hij zo druk is als nu ben ik bang dat ik van mijn fietsje afgesleurd word
ook al eens geprobeerd. Ook met appel. en met boterham met appelstroop. Zodra hij zijn medicijnen proeft spuugt hij het uit.
. Maar zijn energie raakt hij er niet mee kwijt.