Sinds een week of 2/3 is mijn paard ontzettend bang en gespannen in de binnenbak op stal.
Hij is altijd al kijkerig geweest vooral op ander terrein is het moeilijk zijn aandacht erbij te houden
en focussed hij zich alleen op de onbekende dingen.
Hij staat op een pensionstal met binnenbak en komt dus daar ook bijna elke dag.
Voordat dit allemaal begon was hij altijd wat kijkerig in de achterste hoeken bij de K & A & F.
Ik kon hem dan nog goed op mij laten concentreren en met stelling kwam ik door de hoeken heen, na 2 rondjes was het over en kon ik hem zo door heel de rijbaan rijden.
Maar nu sinds en week of 2 is hij compleet gek in zijn hoofd op het moment dat we de binnenbak ingaan. Hij maakt zich onwijs groot en zet zijn ogen op. Nog niet eens in die ‘enge’ hoeken maar dus het moment dat we de rijbaan inkomen.
Bij het losrijden,stappen en ik meer richting die hoeken ga, neem ik stelling, maar hij weigert ook maar verder te gaan dan de B-E lijn, verder kom ik niet. Hij begint te stijgeren, bokken en alleen maar achterwaarts.
Nu hoor ik verschillende meningen, de een zegt: Laat hem kijken en belonen dat het goed is maar vooral niet boos worden. De ander zegt: Straf hem ervoor, en hij moet door de hoek, jij bent de baas.
Ook heb ik het gevoel dat het is zijn hoofd zit en dat hij zich zo verzet om onder het werk uit te komen maar aan de andere kant heb ik zo’n gevoel dat hij echt wat ziet. Maar wat is dat dan?
Het is een erg lastig verhaal en ik hoop dat jullie er een beetje een beeld bij hebben?!
Hopelijk hebben jullie wat tips want het rijden wordt er echt niet leuker op!
Groetjes,
Maaike