Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lindsey_G schreef:wanneer hij vast staat en ik ben aan het poetsen doet hij het ook niet (WANT DAN KRIJGT HIJ AANDACHT)
maar wanneer ik me omdraai of wegloop van hem begint hij te schrapen (AANDACHT GAAT WEG DUS MOET WEER AANDACHT VRAGEN)
volgens mij is het alleen aandacht vragen (INDERDAAD)
maar hij doet het alleen als ik er ben en hem geen aandacht geef. (ALS HIJ AANDAHCT KRIJGT HOEFT HIJ GEEN AANDACHT MEER TE VRAGEN)
Heb al van meerdere mensen gehoort dat negeren de beste oplossing is wat vinden jullie de beste oplossing? AMEN< GEEN AANDACHT GEVEN IS DE BESTE MANIER, HIJ HEEFT SNEL GENOEG IN DE GATEN DAT HET NIET HELPT....
). Dus negeren, dat houdt in.. niet teruglopen, niet aaien, niet naar kijken, niet 'eheh' roepen, niets roepen dus eigenlijk
, geen tik verkopen, maar gewoon volledig negeren.
ilyano schreef:bij ons op stal proberen ze ook afentoe als je bent aan het poetsen een borstel gooien zodra ze schrapen, natuurlijk niet op het hoofd of de benen zelf. door de schok stoppen ze meestal.
denise04 schreef:ilyano schreef:bij ons op stal proberen ze ook afentoe als je bent aan het poetsen een borstel gooien zodra ze schrapen, natuurlijk niet op het hoofd of de benen zelf. door de schok stoppen ze meestal.
Dat helpt waarschijnlijk eventjes, maar ze gaan het dan uiteindelijk toch weer doen....
Negatieve aandacht is OOK aandacht!!!!
en een paard wat een signaal afgeeft van " nou zeg, sta ik hier gewoon te schrapen schrik ik me daar de pleures, komt er zomaar iets helemaal uit het niets me aanvallen. Ik vind dit helemaal niet grappig hoor, hier ben ik niet van gediend". Ik moet wel grinniken om die blik en heb mijn doel bereikt
. Staat hij vervolgens een tijdje rustig stil dan loop ik even naar hem toe en geef ik hem aandacht. Nu volgt hij me bij wat ik doe of hinnikt als het voer onderweg is. Maar geen geschraap meer. Ezz93 schreef:Je kan ook een keer weglopen en dan op een plek gaan staan waar hij niet van weet dat je er bent, dan pak je iets zoals een borstel oid en die gooi je op zijn kont. Dit werkt wel alleen als je paard niet doorheeft dat jij het doet, want als hij wel doorheeft dat jij het bent is het aandacht. Maar als hij niet doorheeft dat jij het bent, dan is het een klap op zijn kont elke keer dat hij schraapt. Dit vind hij waarschijnlijk niet zo prettig omdat hij er ook van schrikt. Negeren werkt ook, maar hiermee geef je hem het gevoel schrapen = schrikken. Dit werkt dus echt ALLEEN als hij niet weet dat jij(of iemand anders) dat deed.
En compleet negeren werkt vaak niet omdat andere mensen er wel op reageren.
jolin schreef:Schrapen is oversprong gedrag. Ze zijn dan echt ergens mee bezig. Blijf ik staan of ga ik ? Vind ik dit leuk of vervelend? Naar mijn idee heeft het te maken met emoties uiten van je paard, wees er blij mee, hij vertelt je wat!
Sjel schreef:Ik negeer mijn paard al 6 jaar wanneer hij schraapt en die schraapt nog steeds. Dat ongeduld hoort bij hem, heeft hij in alles en dat heb ik inmiddels geaccepteerd, ik hoor het niet eens meer. Het enige vervelende is bemoeizuchtige stalgenootjes die zijn naam gaan roepen zodra hij schraapt; bedankt voor de negatieve aandacht, wat ook aandacht is.