Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ellepel schreef:ik zit net even mee te denken,heb namelijk zelf ook veel op boerderijen rondgelopen,maar volgens mij doen oudere kalveren het niet meer.
ik heb nog wel es gezien dat melkkoeien wel de ijzeren stangen beetpakken en daar op zuigen.
denk dat het een kwestie is van negeren, als je er op reageerd heeft het veulen namelijk ook aandacht he?
lekker laten sabbelen ,laat nakijken of het last kan hebben van de maag en naar mate het ouder word verdwijnt het vanzelf wel.
zeker volgend voorjaar als het het gras ingaat zal die reflex ongetwijfeld wegtrekken
Lida3 schreef:Dit gaat dus echt niet vanzelf over, mijn merrie inmiddels 4 jaar is te bruut onder de moeder weggehaald en heeft dit zuigen dus omgezet in luchtzuigen.
Ben haar eigenlijk alleen maar goed hooi (Kuil) aan het voeren, dan gebeurt er dus niets, als zij iets
anders krijgt is het meteen Bingo, merrie mankeert verder niets maar het is inmiddels een tik geworden
van haar.
En als zij haar brok krijgt doe ik het door het hooi c.q. kuil heen.
succes.
Melissa_V schreef:chrispy schreef:ik heb der niet zo veel verstand van. Maar ik weet wel dat kalveren dit ook altijd doen na het drinken van hun melk uit een emmer. Dit doen ze dan meestal bij elkaar of ze zuigen aan buizen ofzo.
En stoppen die kalveren er dan uiteindelijk mee? Of hoelang blijven ze dat doen?
Zonnetje81 schreef:Fleckvieh is bijv erger dan gemiddeld. Althans bij mijn ex waren het allemaal zuigers en daarom is hij er ook mee gestopt om die te combineren met zijn koeien.
Konstantine schreef:[MD] Eten en luchtzuigen *filmpje*De pony van Saul hier op bokt doet dit ook, zij heeft het ook eens gefilmd. Ik kan het filmpje alleen niet meer vinden...
Volgens haar DA kon het niet echt kwaad, het was gewoon een maffe tic.