elaa , mn AV is bij het vrijspringen in de prikkeldraad gelopen en een wonde aan over gehouden en natuurlijk schrik :s vandaag ben ik net met hem wat grondwerk gaan doen , proberen balken te lopen. dat begint al aardig te lukken , hij gat vlot mee ver de balken en heeft er duidelijk geen schrik van. als hij de balken raakt met zijn hoeven verschiet hij niet of niets. maar soms dan weigert hij gewoon om mee te gaan over de balk , ik snap niet waarom hij dat doet en wil graag dat hij stopt met dat te doen. ik ben nochtans redelijk consequent daarbij. en onder het zadel (achter een andere pony) loopt hij ze ook netjes zonder stoppen (vandaag getest). maar alsnog , kunnen jullie me helpen zodat hij niet meer stopt? x Sofiee
ja goed idee , misschien heel vaak oefenen met een andere pony voorop en dan na verloop van tijd weer eens alleen proberen , dan doet hij het vanzelf eens een keer alleen.
prikkeldraad is wel heel gevaarlijk in de omgeving van paarden , hoop dat dat er nu niet meer ligt ergens.
Mitch_Beauty
Geplaatst: 10-11-10 21:28
Inderdaad gewoon veel blijven oefenen, en vooral ook belonen als die het goed doet, dat geeft weer vertrouwen. Uiteindelijk komt het vanzelf wel goed, kost gewoon tijd
als hij achter de pony aan loopt kun je de afstand steeds iets groter maken op den duur. je kunt hem ook in de bak los laten en die balk neerleggen en hem er zelfstandig aan laten snuffelen en spelen (als hij dit doet tenminste) en wel regelmatig herhalen zo`n 2 x per week maar niet iederedag anders krijgt hij er een hekel aan en doet ie het straks helemaal niet meer. succes!!