Ik verzorg een ontzettend lief paard. Hij is 17 jaar, een ruintje, 1.65m hoog en een vliegenschimmel.
Zoals de titel al zegt: Hij is bang voor tunneltjes en viaducten. Het probleem is dus: Wil je het bos/park in, dan moet je eerst een tunnel in en daarna onder een viaduct door.
Hehe ^^'
Ik was al met hem aan het oefenen. Met een clicker en wat lekkers. Iedere pas was een click en na 5 goeie passen kreeg hij wat lekkers. Maar ik heb hem nooit eronder gekregen.
Ook met een ander paard wil hij echt niet. Ik ga er niet op onder de tunnel want je moet een stukje bukken, dat is niet zo handig natuurlijk. En hem eronder door trekken, schoppen en slaan doe ik dus ECHT niet. Hij is gewoon bang. Wat ik me kan voorstellen, het is donker, krap en er liggen van de ijzeren platen voor de regen onder.
Heeft misschien iemand een tip voor mij om hem onder het tunneltje en viaduct te krijgen zonder dwang? Hij heeft namelijk een echte ''hengste'' nek. Hij is dan wel 17 maar zeker gaan luiwammes.

Gelukkig hebben we al een soort band, want hij hinnikt als ik aan kom lopen, en hij loopt altijd achter me aan. Maar het tunneltje is gewoon teveel voor hem.